حامد جلیلی خبر داد؛ جشنواره ملی سرود فجر

به گزارش آبنما کار، مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره ملی سرود فجر در قسمت های مختلف اطلاع داد.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، مدیر سرود دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام خبر برگزاری جشنواره ملی سرود فجر از انتشار فراخوان این رویداد در هفته آینده اطلاع داد.
حامد جلیلی مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: دفتر سرود اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سال ۱۴۰۱ به دستور وزیر ارشاد تاسیس شد. یکی از اهداف تاسیس دفتر سرود، اعتلای بیشتر سرود و حل معضلاتی است که در زمینه سرود در کشورمان وجود دارد. هدف دفتر سرود ساماندهی و ارتقای سطح کیفیِ گروههای سرود و تولیدات آنها است.
جلیلی ضمن اشاره به برگزاری جشنواره ملی سرود فجر توضیح داد: یکی از فعالیتهای اصلی ما در دفتر سرود، برگزاری جشنواره سرود فجر در سطح ملی است. اواخر مهر سالجاری فراخوان این جشنواره منتشر می شود و گروههای کُر، آکاپلا و گروههای سرود می توانند به صورت حرفه ای در این جشنواره شرکت نمایند. ضمن این که در جشنواره سرود فجر همه اقشار با هر طیف فکری و مذهبی می توانند در جشنواره شرکت نمایند و هیچ منعی در این حوزه وجود ندارد.
مدیر دفتر سرود اظهار داشت: برند فجر متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و وظیفه این وزارت خانه است که در هر بخش هنری، جشنواره فجر را برگزار کند. ایجاد تعامل بین گروه ها و ارتقای سطح شنیداری اهالی سرود و مخاطبانِ سرود و اضافه کردن سرود به سبد فرهنگی مردم یکی از اهداف ما در برگزاری جشنواره ملی سرود فجر است.

وی افزود: پارسال برای نخستین بار در جشنواره موسیقی فجر یک سالن به گروههای سرود اختصاص پیدا کرد و استقبال مخاطبان از این اجراها، سبب شد که احتیاج به برگزاریِ جشنواره ای اختصاصی در حوزه سرود و البته ذیلِ عنوان «فجر» و در سطح ملی حس گردد. ازاین رو تصمیم گرفتیم که جشنواره ملی سرود فجر را برگزار نماییم.
جلیلی اظهار داشت: هم اکنون پوستر و فراخوان جشنواره آماده است که در هفته آینده منتشر خواهد شد. همینطور زیرساخت های لازم مانند سایت هم آماده دریافت آثار گروههای سرود هستند. اهالی سرود می توانند بعد از انتشار فراخوان و بر مبنای قواعدی که در فراخوان جشنواره ذکر خواهد شد، آثارشان را در جشنواره سرود فجر شرکت دهند.

منبع: