مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین هرمزگان خبرداد پیشبینی حضور ۷۰ هزار هرمزگانی در مراسم پیاده روی اربعین

به گزارش آبنما کار، هرمزگان مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین هرمزگان اظهار داشت: پیشبینی می شود ۶۰ تا ۷۰ هزار هرمزگانی در مراسم پیاده روی اربعین سال جاری شرکت نمایند.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی بامداد امروز (۱۱ مردادماه) در حاشیه سفر به قشم، اضافه کرد: سال گذشته حدود ۵۶ هزار نفر از هرمزگان در این مراسم شرکت نمودند.

وی بیان نمود: کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین فعالیت خویش را شروع کرده و برای شناسایی و آموزش و سامان دهی فرهنگی موکب ها در سطح استان برنامه ریزی انجام داده است.

حاجبی بیان نمود: برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم پیاده روی اربعین، کارگروه های نماز و تبلیغ، اعزام مبلغ، اعزام قاریان و مداحان به همراه موکب ها، کارگروه نائب الشهدا و کارگروه بانوان در کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان شکل گرفته است.

مسئول کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان هرمزگان تصریح کرد: اطلاعات و شیوه کارکرد کمیته ها و مواردی که ضروری می باشد، در فضاهای مجازی در رابطه با کمیته به صورت پیوسته اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در انتها اظهار نمود: حضور استاندار هرمزگان بعنوان رئیس ستاد اربعین استان و پای کار آمدن همه فرمانداران، پرارزش است.

فرماندار شهرستان قشم هم در این جلسه اظهار داشت: شهرستان قشم داری سه موکب است که یکی از آنها در کربلا و دو موکب دیگر در نجف مستقر می شوند.

محمد محمدحسینی تختی اضافه کرد: همه مردم، ادارات و مسؤلان شهرستان قشم برای بهتر برگزار شدن راهپیمایی پرفیض اربعین پای کار هستند و تمهیدات لازم برای برگزاری مواکب اندیشیده شده است.

وی بیان نمود: سال گذشته هزار و ۵۰۰ زائر شیعه و اهل سنت از شهرستان قشم در مراسم راهپیمایی اربعین حضور داشتند.

منبع: