سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها: بررسی برنامه های ستاد اربعین حسینی برای تسهیل اعزام زائرین در کمیسیون امور داخلی

آبنما کار: سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به گزارش ستاد اربعین حسینی اشاره کرد: خدمات هوایی برای اعزام زوار اربعین حسینی از ۲۷ مرداد ماه شروع شده و ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس در روزهای اربعین در اختیار زوار قرار خواهد گرفت.
ولی الله بیاتی در گفتگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان نمود: در جلسه امروز کمیسیون برنامه ستاد اربعین حسینی مورد بررسی قرار گرفت. مسئولین کمیته ستاد اربعین گزارشی از عملکرد خود به کمیسیون عرضه کردند. بر طبق این گزارش برنامه ریزی برای صدور گذرنامه زیارتی با مبلغ ۵۰ هزار تومان ظرف مدت ۲۴ ساعت صورت گرفته است.
ایشان در ادامه اظهار نمود: از سوی دیگر به منظور سرعت در خدمات رسانی گیت های مرزی در خاک عراق افزایش پیدا خواهد نمود و برای تسهیل حمل و نقل زائرین هم برنامه ریزی شده تا ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس در روزهای اربعین در اختیار زائرین قرار گیرد.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خاطرنشان کرد: همینطور عرضه خدمات هوایی برای اعزام زائرین حسینی از ۲۷ مرداد آغاز و تا ۲۰ شهریور ادامه می یابد. بر مبنای برنامه ریزی صورت گرفته ۸۵ درصد پرواز ها به نجف و ۱۵ درصد به بغداد صورت خواهد گرفت.
ایشان در ادامه تصریح کرد: از طرفی بر مبنای برنامه ریزی انجام شده، در داخل کشور عراق ۲۰ دفتر و ۵۰ نمایندگی به مدت دو هفته به صورت شبانه روزی به زائرین خدمات عرضه خواهند داد. جمعیت هلال احمر هم با برگزاری ۲۳۴ مرکز درمانی در عراق با ۴۰۰۰ نفر کادر درمانی، ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و ۳ بیمارستان صحرایی با ۴۵۰۱ خودروی امدادی و ۹ بالگرد به زائرین حسینی خدمات رسانی خواهد نمود.