در گزارش آبنما کار مطرح شد؛ راه اندازی یک پویش در عرصه موسیقی آیینی به مناسبت ایام محرم

آبنما کار: سرپرست گروه هم آوایی بین المللی الغدیر طهران در آستانه فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) از راه اندازی پویشی در عرصه اجرای آثار موسیقایی در رابطه با ایام محرم و صفر آگاهی داد.

هادی نصیری سرپرست گروه هم آوایی «الغدیر طهران» در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تازه ترین کارهای انجام شده در این مجموعه موسیقایی توضیح داد: بر طبق برنامه ریزی هایی که انجام شده همراه با سایر اعضای گروه پس از مدت ها باردیگر پویشی با نام «به نام حسین (ع)» را راه اندازی کردیم که دربرگیرنده حس و حال متفاوتی برای ماست. در این پویش آثار موسیقایی در رابطه با مضامین عاشورایی توسط گروه هم آوایی الغدیر تهران در هیئت های مذهبی پیش روی عزاداران حسینی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: این پویش پیش از دوران کرونا با هدف گسترش فرهنگ عاشورایی با ارائه هنر همخوانی در مجالس و هیئت توسط گروه هم آوایی الغدیر طهران برگزار می شد و حالا پس از چند سال وقفه، امسال نیز به عنوان یک نذر فرهنگی این پویش را مجدداً برگزار کردیم و در خدمت عزاداران و خادمین سیدالشهدا (ع) در سراسر کشور خواهیم بود.

نصیری در توضیح بیشتر آن چه در این پروژه صورت می گیرد، اظهار داشت: در سالهای نه چندان دور، مادحین دوده (ع) بدون دریافت هزینه در مجالس و تکایا فقط به عشق امام حسین (ع) و دوده عصمت و طهارت به مدیحه سرایی و نوحه خوانی می پرداختند که این رسم و سنت زیبا کم کم به ورطه فراموشی سپرده شده است و حالا امیدواریم بتوانیم با برگزاری پویش «به نام حسین (ع)» بار دیگر این رسم زیبای آئینی و فرهنگی را اجرا نماییم. در این راه از همه هنرمندان آئینی کشور نیز دعوت می نماییم که به این پویش و نذر فرهنگی بپیوندند.
گروه هم آوایی بین المللی «الغدیر طهران» از گروههای هم خوانی ممتاز در عرصه تولید آثار موسیقایی ملی و مذهبی است که تا حالا بیش از ۵۰ قطعه تولید و منتشر نموده است. این گروه همچون مجموعه هایی است که با هدف ترویج فرهنگ آئینی و ملی تولیدات خودرا در فضای مجازی بطور کامل منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار می دهند.