کدام موزه ها ۱۴ خرداد تعطیل اند؟

آبنما کار: به گزارش آبنما کار، تمام موزه ها، کاخ ها و محوطه های تاریخی زیر نظر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همینطور موزه های بنیاد مستضعفان چهاردهم خردادماه تعطیل هستند.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، تمام موزه ها، کاخ ها و پایگاه ها و محوطه های تاریخی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سرتاسر کشور، یکشنبه ۱۴ خردادماه در سالروز رحلت امام خمینی (ره) مطابق سالهای قبل تعطیل می باشد.
در حال حاضر بیشتر از ۲۶۰ موزه در سرتاسر کشور زیرنظر این وزارت خانه است که شامل کاخ موزه های سعدآباد، نیاوران، گلستان و محوطه های تخت جمشید، پاسارگاد، شوش، شوشتر، چغازنبیل، طاق بستان، بستون، تخت سلیمان، عالی قاپو و… هم می شود.
روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همینطور اعلام نمود: موزه ها و پایگاه های تاریخی روز ۱۵ خرداد به فعالیت خود ادامه می دهند.
طبق آخرین جلسه شورای هماهنگی موزه های کشور، از نیمه خرداد، مصادف با تغییر ساعت کاری ادارات، ساعت کاری موزه ها تغییری نخواهد داشت و موزه های زیرنظر این وزارت خانه همچنان از ساعت ۹ بامداد تا ۱۹ عصر فعال خواهند بود.
گروه موزه های دفینه که زیرنظر بنیاد مستضعفان است هم اعلام نموده که در روز ۱۴ خردادماه تعطیل می باشد، اما فعالیت این موزه ها از دوشنبه ۱۵ خردادماه به روال معمول خواهد بود.
موزه های دفینه شامل شامل پردیس موزه ای دفینه، موزه هنر ایران (کاخ مرمر)، موزه زمان، موزه خودرو های تاریخی ایران، پردیس موزه ای شهدای رامسر، موزه نور و روشنایی یزد و موزه ملی هنرهای اصفهان است.
خانه موزه مقدم زیرنظر دانشگاه تهران هم اعلام نموده که این موزه در ایام چهاردهم و پانزدهم خردادماه تعطیل می باشد و از روز سه شنبه ۱۶ خردادماه فعالیت خویش را از سرمی گیرد.

منبع: