محمود اسلامی خبر داد؛ شروع مرحله اول ساخت مسکن برای هنرمندان

به گزارش آبنما کار، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام آغاز اولین مرحله طرح ساخت مسکن برای هنرمندان از دستور ویژه وزیر فرهنگ برای پیگیری مشکلات معیشتی هنرمندان اطلاع داد.

به گزارش آبنما کار به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد اردیبهشت ماه ضمن اشاره به ضیافت سال قبل هنرمندان با رئیس جمهور و دستور رئیس جمهور برای اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای رسیدگی به وضعیت معیشت هنرمندان پیشکسوت اظهار داشت: این رقم با پیگیری ویژه وزیر فرهنگ در بودجه سال جاری دیده شده و بزودی در چارچوب تفاهمنامه ای با موسسه هنرمندان پیشکسوت جهت استفاده در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.
وی ضمن اشاره به این که هنرمندان پیشکسوت سرمایه های اجتماعی و فرهنگی کشور به شمار می روند، اظهار داشت: رسیدگی به مسائل و مشکلات هنرمندان پیشکسوت به صورت خاص لازم است و بر همین مبنا از جانب وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت توسعه مدیریت و منابع به صورت ویژه مأموریت داده شده تا به مسائل و مشکلات این سرمایه های مهم هنری کشور رسیدگی شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع در قسمت دیگری از سخنانش به اهمیت و جایگاه موسسه هنرمندان پیشکسوت بعنوان یکی از ظرفیت های خدمتگزاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکریم هنرمندان پیشکسوت اشاره نمود و اظهار داشت: مشکلات بودجه ای موسسه امسال حل و فصل شده و کوشش برای رفع مشکلات و دغدغه های در رابطه با مسکن و معیشت هنرمندان پیشکسوت ادامه می یابد. بر همین مبنا طی روزهای پیش رو توسط موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر با مدیریت جناب افضلی مراحل اول در ارتباط با عملیات ساخت و ساز مسکن هنرمندان در شهر پرند آغاز خواهد شد.
اسلامی در انتها ضمن اشاره به بازسازی و تجهیز مجتمع تفریحی و گردشگری چاکسر در شمال کشور خاطرنشان کرد: با هماهنگی موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و موسسه هنرمندان پیشکسوت نخستین دوره شروع به کار مجتمع به سفر گروهی هنرمندان پیشکسوت اختصاص خواهد یافت.
در این مراسم از هنرمندان متولد اردیبهشت ماه شامل علی ژکان، اسحاق خانزادی، امین سلطان خواه، قطب الدین صادقی، جلیل عندلیبی، ذبیح اله شهبازی، داود صادق سا، محمدباقر کریم پور، قاسم رفعتی، مهدی شاه محمدیان، همسر زنده یاد علاالدین قاسمی، ایرج راد، رضا صفایی پور، صادق احمدی، فرزانه کابلی، مریم نشیبی، اکبر رحمتی، داود فیاضی، احمدرضا احمدی، سیامک بنایی، غلامحسین محمودی، محمدهادی جمالی، اصغر فریدی ماسوله، صفا آقاجانی، حسین محجوبی، حمید انگجی، علیرضا درویش نژاد، اصغر آبگون و جواد انصافی تقدیر گردید.
همچنین در این مراسم از خانواده هنرمندان درگذشته متولد اردیبهشت ماه همچون خانواده های زنده یادان عزت الله مهرآوران، کریم اکبری مبارکه، علاء الدین قاسمی و صادق صندوقی هم تجلیل به عمل آمد.

منبع: