استاندار بوشهر: ۹ میلیون نفر شب اقامت در استان بوشهر

به گزارش آبنما کار، بوشهر استاندار بوشهر با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ۴.۵ میلیون نفر مسافر وارد استان شد، اظهار داشت: در این زمان ۹ میلیون نفر شب اقامت در استان به ثبت رسید.
احمد محمدی زاده در جلسه ستاد تسهیلات خدمات سفر استان بوشهر ضمن اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را به نام مهار تورم و رشد تولید نام گذاری کردند اظهار نمود: برای تحقق این مهم برنامه های بسیاری بر مبنای ظرفیت های استان بوشهر صورت می گیرد و پیشبینی های لازم صورت گرفته است.
وی از ورود یک میلیون خودرو به استان بوشهر در روزهای تعطیلات نوروزی اطلاع داد و بیان نمود: بررسی های آماری نشان داده است ۴ میلیون نفر مسافر نوروزی با خودرو شخصی، ۲۷۰ هزار نفر با هواپیما و ۲۰۰ هزار نفر هم با اتوبوس وارد استان بوشهر شده اند.
استاندار بوشهر جمع مسافران ورودی به استان از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین را ۴.۵ میلیون نفر اعلام نمود و اظهار داشت: بر مبنای بررسی ها ۹ میلیون نفر شب اقامت در مدت یاد شده در استان بوشهر ثبت شده که تلاش جمعی دست اندرکاران در خدمات رسانی به گردشگران درخور تحسین است.
محمدی زاده با اشاره به اینکه در این زمان هیچ مشکلی در قسمت های مختلف مشاهده نشد اضافه کرد: استان بوشهر در قسمت نرخ تورم نسبت به متوسط کشوری در پایین ترین نرخ قرار داشت و رتبه استان بوشهر در این عرصه دوم در کشور ارائه شد.
وی حضور این میزان توریست به استان بوشهر را نشان از ظرفیت بالای این استان در این حوزه دانست و بیان نمود: بررسی ها نشان داده است از استانهای مختلف در روزهای نوروز وارد شهرهای استان بوشهر شدند.
استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش ها در قسمت های فرهنگی، خدماتی، اقتصادی، تفریحی، امنیتی و اجتماعی خاطرنشان کرد: عملکرد دست اندرکاران عرضه خدمات به گردشگران با همکاری مردم قابل تقدیر و قدردانی است.
محمدی زاده با تاکید بر برطرف شدن ضعف ها در حوزه های اسکان، گردشگری دریایی و مدیریت فرهنگی اضافه کرد: در شهرهای ساحلی باید کمپ های اسکان نصب چادر افزایش یابد و ساماندهی خانه های مبله هم مورد توجه قرار بگیرد.
وی ایجاد پلاژ ویژه بانوان و خانواده ها در شهرهای ساحلی استان بوشهر را یک لزوم دانست و بیان نمود: مشکل سرویس بهداشتی در سواحل، پاساژها، مجتمع های فرهنگی و تجاری باید برطرف شود و رفع ضعف فرهنگی هم در اولویت قرار بگیرد.
استاندار بوشهر با تاکید بر نقش پررنگ اصناف در مدیریت فرهنگی و نظارت بر بازار اضافه کرد: گردشگری دریایی یک فرصت مهم برای نوار ساحلی استان بوشهر است که باید ضعف های این حوزه در نشست های تخصصی شناسایی و راهکارهای لازم در برطرف این مشکلات عرضه شود.