مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد ثبت ۱۲۷ حادثه نوروزی در خراسان رضوی

به گزارش آبنما کار، خراسان رضوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار داشت: با شروع اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر از 24 اسفند سال قبل تا 14 فروردین امسال، 127 حادثه در سطح استان توسط این جمعیت ثبت شده است.
محسن ذاکریان در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: با شروع اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر از ۲۴ اسفند سال قبل تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ تعداد ۷۲۱ حادثه دیده در ۱۲۷ حادثه امدادرسانی شدند. ۹ نفر درمان سرپایی، ۹۵ نفر انتقال مصدوم به مراکز درمانی، ۳۳۲ نفر امدادرسانی و برای ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام شده است.
وی ادامه داد: در همین مدت ۵۲۶۴ نفرروز در قالب ۱۰۵۳ تیم امداد و نجات در جاده های استان به ۷۲۱ حادثه دیده در ۱۲۷ مورد حادثه امدادرسانی کرده اند.
ذاکریان با اشاره به استقرار ۲۷ پایگاه امداد و نجات ثابت در استان اضافه کرد: در طول این مدت ۱۳ پست موقت امداد و نجات، ۲۴ مرکز پاسخگویی اضطراری، یک تیم واکنش سریع، یک تیم امداد هوایی، یک تیم آنست و یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات(EOC) در سطح استان فعالیت شبانه روزی داشته اند.
وی بیان کرد: طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی در تاریخ اعلام شده با ۱۷ پست خدمات بشردوستانه، ۶۵ تیم سحاب، ۱۷ پست فضای دوستدار کودک با تعداد ۳۱۷۸ نفر- روز از امدادگران و نجاتگران در استان انجام شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: امدادگران در قالب این طرح به ۱۱۴ هزار و ۴۸۶ نفر در حوزه نقاط حادثه خیز و راهنمایی مسافران اطلاع رسانی کردند، ۳۱ هزار و ۳۰۲ نفر در چالش بهرفت مشارکت داشته اند، ۱۷۷۴ مکان در استان ایمن سازی و از ۱۵۷۸ حادثه پیشگیری شده است، ۱۳ هزار و ۳۶۵ نفر از خدمات امدادی و کمک های اولیه بهره مند شده اند، ۲۶ هزار و ۹۸۲ نفر آموزش مهارت های امداد وکمک های اولیه را فراگرفته اند و ۸۶ هزار و ۹۵۸ اقلام فرهنگی و زیست محیطی بین مسافران توزیع و از ۱۸۴۵ خطر پیشگیری شده است.
وی طرح ملی هلال رحمت با ۲۹۴۰ نفرروز نیروی فعال را از دیگر طرح های جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در سفرهای نوروزی دانست و اشاره کرد: در اجرای این طرح تا حالا ۳۶۳۱ بسته معیشتی در سطح شعب استان توزیع، همین طور ۱۰۵۲ بسته معیشتی به سیستان و بلوچستان، ۱۰۰ کیسه آرد معادل(۴۰۰۰ کیلوگرم) به مناطق محروم شهرستان سرخس، ۵۰۰ جفت کفش و ۱۰۰۰ لباس به مناطق محروم شهرستان تایباد، ۳۶۵ جفت کفش و ۵۸۲ ثوب لباس به مناطق محروم شعب استان ارسال شده است.
ذاکریان اشاره کرد: همین طور به سبب همزمانی تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان پنج سفره مهربانی جهت ضیافت افطار برای ۲۵۰ نفر از مسافران در سطح شعب استان بر پا شده است.

منبع: