موسیقی فجر ۳۸ در آینه مهر؛ وزیر فرهنگ بازهم به جمع سرودی ها آمد

به گزارش آبنما کار، بخش سرود در سومین روز سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قدردانی از یک آهنگساز موسیقی انقلاب میزبان مخاطبان و هنرمندان در فرهنگسرای ارسباران تهران بود.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، یکشنبه سی ام اسفند ماه و سومین روز از برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در حالی برگزار شد که بخش سرود این رویداد موسیقایی به علت حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قدردانی از یکی از پیشکسوتان موسیقی انقلاب یکی از شلوغ ترین روزهای خویش را در فرهنگسرای ارسباران تهران پشت سر گذاشت.
در این روز که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و تعدادی دیگر از مدیران همراه بود، گروههای سرود «ندای ثامن» به سرپرستی عرفان جوادی و «رایه الزهرا» محمدرضا قلی زاده به اجرای برنامه پرداختند.
در این ویژه برنامه که اجرای آن همچون شبهای گذشته به عهده عبدالله روا بود، گروه سرود «ندای ثامن» ابتدا قطعه «ماه پشت ابر» و سپس قطعه معروف «سردار دل ها» را با یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند. این قطعه همچون آثار شناخته شده حوزه سرود کشور است که در زمان حیات شهید سلیمانی مورد توجه وی قرار گرفته و بارها هم در محافل مختلف فرهنگی هنری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

گروه سرود «رایه الزهرا» به سرپرستی محمدرضا قلی زاده هم بعد از اجرای گروه «ندای ثامن» سه قطعه «راه فردا»، «همسفر ماه» و «فردای روشن» را برای حاضران در سالن اجرا کرد.
اما بخش دیگری از این ویژه برنامه که همچون شبهای گذشته به تجلیل و قدردانی از بزرگان موسیقی انقلاب اختصاص پیدا کرد، ستاد اجرایی جشنواره موسیقی فجر در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پاس سال ها تلاش و کوشش در عرصه موسیقی انقلاب، از مقام هنری و فرهنگی حمید شاهنگیان آهنگساز شاخص موسیقی انقلاب، نخستین رئیس شورای شعر و موسیقی سازمان صداوسیما و سازنده آثار ماندگاری چون «خمینی ای امام»، «نصر من الله»، «برخیزید»، «بپا خیزید» تجلیل به عمل آورد.
در این بخش مانند روال شبهای قبل تابلوی نقاشی – خطی با تصویر حمید شاهنگیان به وی اهدا شد.

حمید شاهنگیان بعد از دریافت لوح تقدیرش ضمن قدردانی از ستاد برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به بیان خاطره ای از فعالیتهای پرشمار خود در عرصه موسیقی انقلاب پرداخت و اظهار داشت: حدود بیست نفر از بچه هایی که به آنها اعتماد داشتیم، چند ماه مانده به پیروزی انقلاب، برای ساختن سرود «سرباز» جمع کرده بودیم. پس از چند روز تمرین در روزی که قرار بود کار را ضبط نماییم متوجه شدم که دو، سه نفر از آن بچه ها که می خواستم نزدیک میکروفون بگذارم، نیستند. وقتی علت را جویا شدم فهمیدم که متأسفانه آنها در تظاهرات شب قبل شهید و زخمی شده اند. پس بدانید این انقلاب به سادگی پیروز نشده و باید همگی قدر آن بدانیم.

منبع: