گزارش مهر از کآرام جانم می رود ؛ عکس های دیده نشده از مراسم خاکسپاری حاج قاسم به خانه عکاسان رسید

به گزارش آبنما کار، نمایشگاه عکس کآرام جانم می رود شامل تصاویر دیده نشده از مراسم خاکسپاری سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سه شنبه ۱۳ دیماه راه اندازی شد.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، نمایشگاه عکس «کآرام جانم می رود» به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی سه شنبه ۱۳ دیماه با حضور احسان باقری رئیس خانه عکاسان ایران و برخی از هنرمندان عکاس در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران راه اندازی شد.
در نمایشگاه «کآرام جانم می رود»، تصاویری از مجید حجتی، محمد مهدی ورال، اسحاق آقایی، مهدی ایمانی، ناصر جعفری، محمد ترک زاده، حامد خلیلی، علی سوته، مهران عشقی، جابر غلامی، جعفر کبوتری، حبیبه لطف زاده، آرمان رنجبریان، سید محمد آل رسول، محمد آهنگر، احمد بلباسی، وحید بیات، بابک جدی، احسان جزینی، روح الله جوانی، امیر خلوصی، هادی دهقانپور، تهمینه رحمانی، سامان رمضانپور، مصطفی رودکی، مرتضی صالحی، مهدی طاهری، حمید عابدی، عباس عاشوری، حسین کام شاد، عرفان کوچاری، محمدجواد مشهدی، سید جواد میرحسینی، هادی هیربدوش، سیده ریحانه یامی، صادق ذباح و حسین حاجیلری روی دیوار رفته است.
احسان باقری رئیس خانه عکاسان ایران در رابطه با این نمایشگاه به خبرنگار مهر اظهار داشت: بعد از آنکه سردار سلیمانی به شهادت رسید، فراخوان مسابقه عکس «فرمانده من» با رویکرد عکاسی از مراسم خاکسپاری این شهید بزرگوار را منتشر کردیم که البته چون کرونا بود و نشد که تصاویر خوبی بعد از داروی در اختیار داشته باشیم، نمایشگاه این رویداد برگزار نشد. در عوض سال جاری با اضافه کردن چند فریم عکس از مراسم خاکسپاری شهید سلیمانی از مشهد و عراق؛ در کنار ضریح امام حسین (ع) در کربلا این نمایشگاه با عنوان «کآرام جانم می رود» را برگزار کردیم. در واقع، این نمایشگاه، برگزاری مراسم خاکسپاری پیکر شهید سلیمانی در شهرهای کربلا، اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان را روایت می کند.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه، شامل ۶۵ فریم و گزیده ای از تصاویر مراسم خاکسپاری شهید سلیمانی در شهرهای مختلف ایران و عراق است که توسط ۳۷ عکاس در چارچوب بخش اصلی، مردمی و مجموعه عکس به ثبت رسیده است.
باقری همینطور توضیح داد: علاوه بر «کآرام جانم می رود»، نمایشگاه تصاویری از برگزاری نخستین سالگرد شهادت سردار دل ها در خانه، محله و شهرهای ایران در شرایط همه گیری بیماری کرونا با عنوان «سرو روان» هم که سال ۹۹ در گالری خانه حوزه هنری برگزار شده بود، سال جاری با عنوان «سالگرد مردمی شهید سلیمانی در فضای کرونا» هم به صورت همزمان افتتاح می گردد. این نمایشگاه حاصل فراخوانی بود که در نخستین سالگرد شهید سلیمانی منتشر کردیم تا مردم تصاویر خویش را از سالگرد شهید سلیمانی در خانه و محله خود در دوران کرونا برای ما بفرستند.
رئیس خانه عکاسان حوزه هنری همینطور به تدوین کتاب عکس نوشت «شهید سلیمانی» اشاره نمود و اظهار داشت: درحال تدارک کتابی هستیم که شامل پرتره هایی از شهید سلیمانی با روایت ها و خاطراتی از ایشان (عکس نوشت) است. البته از آنجاییکه گردآوری تصاویر شهید سلیمانی سخت بود، از برنامه های سال جاری خانه عکاسان خارج و در برنامه های سال آینده این مجموعه خواهد بود.
باقری بیان نمود: بنیاد مکتب سلیمانی تعداد محدودی عکس از ایشان در اختیار دارد ولی چون تصاویر ایشان طبقه بندی نظامی دارد و اکثراً زیر مجموعه نیروی قدس است، فرایند بررسی و تحویل این عکس ها زیاد بود و در حالیکه ما ۳ ماه پیش اقدام کردیم نتوانستیم این عکس ها را در اختیار داشته باشیم.
علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه عکس «کآرام جانم می رود» می توانند از چهارشنبه ۱۴ دیماه تا ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ (به جز پنجشنبه ها و جمعه ها) از ساعت ۹ الی ۱۸ به حوزه هنری انقلاب اسلامی واقع در خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ رجوع کنند.