با حکم اسماعیلی؛ دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران منصوب گردید

آبنما کار: محسن پرویز با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران منصوب گردید.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، طی حکمی از طرف محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن پرویز به عنوان «نماینده تام-الاختیار وزیر و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور» منصوب گردید.
در این حکم آمده است؛
جناب آقای دکتر محسن پرویز
نظر به تعهد و روحیه انقلابی و مکتبی جناب عالی و سوابق باارزش فرهنگی هنری و شناخت مناسب از هنرمندان، به سبب این حکم به سمت «نماینده تام-الاختیار وزیر و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور» منصوب می شوید.
امید است با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از ظرفیت های اعضای حقوقی و حقیقی این شورا در راستای پاسداشت شأن و منزلت هنرمندان، نویسندگان و شاعران و همین طور پیگیری تشکیل کمیته های تخصصی و انجام وظیفه محوله، موفق و مؤید باشید.
براساس این گزارش؛ محسن پرویز، پزشک، نویسنده و روزنامه نگار که در کارنامه حرفه ای خود مسئولیت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه کاری خود دارد، در زمینه ادبیات آثاری چون داستان های بلند معلم خودمانی و بوی گل، بوی او و مجموعه داستان های عبدالله، دیگر از پرستوها خبری نیست، آن روز در کنار تو و ستاره ای در زمین را به چاپ رسانده است.
ریاست چهار دوره رییس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز از دیگر سوابق وی به حساب می آید. همین طور همچون کارهای بنیادین وی در امور کتاب و کتابخوانی، می توان به برقراری جوایزی چون جلال آل احمد، گام اول، کتاب فصل احیا و تقویت دو جشنواره پروین اعتصامی و شعر فجر، برگزاری اولین همایش شاعران ایران و جهان، تأسیس خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) و بنیاد ادبیات داستانی اشاره نمود. وی اکنون رییس انجمن قلم ایران است.

منبع: