سرپرست گروه موسیقی اخوان افغانستان: موسیقی مهم ترین ابزار اتحاد بین اقوام است

به گزارش آبنما کار، سرپرست گروه موسیقی اخوان افغانستان اظهار داشت: هنر موسیقی مهم ترین ابزار برای اتحاد و یکپارچگی اقوام به حساب می آید.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، حمید سائل شامگاه دوشنبه در حاشیه جشنواره موسیقی نواحی ایران در گفتگو با خبرنگاران اظهار نمود: هنر موسیقی به جهت برخورداری از اصوات دلنشین و اشعار پرمعنی مهم ترین ابزار برای اتحاد بین اقوام بشمار می رود.
سرپرست گروه موسیقی اخوان افغانستان اضافه کرد: موسیقی زمینه ساز تقویت دوستی ها و رفاقت ها بین هنرمندان و مخاطبان در اقوام مختلف می شود.
وی با اشاره های شباهت های ذاتی و ساختاری موسیقی ایران و افغانستان، افزود: موسیقی دو کشور ریشه ای یکسانی دارند اما یک سری خردِ فرهنگ های موسیقیایی در هر دو کشور وجود دارد که سبب تفکیک موسیقی دو کشور می شود.
سائل اظهار داشت: در سالهای اخیر شاهد هجمه موسیقی های ناهمگون به موسیقی اصیل افغانستانی هستیم اما تلاش داریم با تاکید بر فرهنگ غنی موسیقی افغانستان، موسیقی اصیل خویش را از گزند صدمه ها صیانت نماییم. وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ها هر چند در حوزه فرهنگ و حوزه ثمرات زیادی به همراه دارد، اما اصلی ترین دستاورد چنین رخدادهایی ایجاد هم گرایی جوانان اقوام مختلف با یکدیگر است.
گفتنی است پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران شامگاه دوشنبه با حضور تعدادی از مسؤلان و هنردوستان در گلستان شروع به کار کرد.
این جشنواره ۲۳ الی ۲۷ آبان ماه با حمایت دفتر موسیقی ایران در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می گردد.