با آواز علی انصاری؛ انتشار آلبوم هرار

به گزارش آبنما کار، آلبوم هَرار با تنظیم موسیقی احسان جوکار و خوانندگی علی انصاری در ژانر موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، «هَرار» عنوان یکی از تازه ترین آثار انتشار یافته در بازار موسیقی است که با تنظیم احسان جوکار و خوانندگی علی انصاری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
«نوعروس – بلال وابی»، «تصنیف آراج»، «آواز لیلای»، تصنیف «گلال»، آواز «یاریار و دی بلال»، «هی مدد»، آواز «یاریار»، «شاهنامه خوانی»، آواز «دل گورودار»، آواز «بلال بلال»، آواز «ته ری»، آواز «سغدی پسین»، آواز «حاجونه»، آواز «تهله خوار»، آواز «آرمون» قطعاتی هستند که در این آلبوم در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.
در توضیح این آلبوم آمده است:
«مَمسنی را دشتی پرنون و تشتی پرخون نام نهاده اند. بی شک میتوان با دشت پرنون اش موافق بود لیک با تشت پرخون اش خیر. خاکی از دیرباز تولدگاه ترانه و مقام های آوازی بسیار بوده و گوسان های بی شماری داشته و در سور و شور ساکنانش دمیده اند. اسفا که تشت پرخون اش نامیدن جفایی است بر آن، که از دیرباز تاریخ تراژیک جنوب، جان و رمق مردمان سخت کوش این دیار، همین ترانه ها و شادیانه هایشان بوده است.
ممسنی ها روح عشق و کار را با کار عمل درآمیخته اند. در ترنم غزل هایشان، طرزی حماسی طراز یافته و حماسه شان هم برمدار موسیقی نزهت گرفته است. این ساختار و بافتار درهم تنیده کار و حماسه و موسیقی خنیاگران بی مثالی را زاد و توشه راه این سرزمین ساخته است. آن سان که آوازه خود و هنرهای چون درّشان تا سرحدات ایلات همجوار، دواسبه تاخته است.

بدین روی جذبه این آثار و آفرینشگرانش چه بسیار عاشقان و هنرورانی را که در فراسوهای ایل، شیدای خویش نساخته و درصورتیکه هر گوشه و جمله ای از آن ترانه ها، زمزمه نیمه شب خنیاگرانی شده و گاه در قلب اثری موسیقایی به بازار هنر عرصه گشته است.
و باز جای بسی ذوق و شوق اش باقی است که این واقعه سرانجام در این اثر هنری – پژوهشی، «هرار» به رخدادی نیک رخ نموده است. تردیدی نیست که یک حنجره و یک تارجان، تاب صد آواز ندارد، که لحنی می طلبد به یکتایی، اصالتی می خواهد به شیوایی، قوه ای به بی کرانگی و دقتی به دقیقی و دانایی.
خواننده این اثر، علی انصاری، یک تنه آن کرده بایست و شایست. اما تا بدانجا که خیال و گمان و دانشم مجال می دهد، کاری که کمتر از حنجره ای بر می آمده است. و اگر نظر موسیقی شناسان غیر از این منظر است، چیزی از ارزش های ناب هنری این اثر کم نمی نماید. مهم تر در انداختن طرح نویی است که خواننده آگاه و هنرشناس «هَرار» بدان دست یازیده است.

منبع: