در گزارش آبنما کار مطرح شد؛ هدیه موسیقایی یک گروه آیینی به مناسبت میلاد رسول مهربانی ها

آبنما کار: گروه هم آوایی الغدیر تهران در آستانه فرارسیدن میلاد حضرت محمد(ص) از تازه ترین پروژه موسیقایی خود به همین مناسبت رونمایی نمود.
دریافت 9 MB
هادی نصیری سرپرست گروه هم آوایی الغدیر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه ترین کارهای این گروه موسیقایی – آیینی از تولید یک قطعه جدید به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) آگاهی داد و اظهار داشت: برمبنای برنامه ریزی هایی که در مناسبت ها و برنامه های مختلف مذهبی داریم، سعی کردیم تا قطعه جدیدی را به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت ختمی مرتبت آماده نماییم که به اعتقاد من اثر جدید و متفاوتی است.
وی اضافه کرد: این اثر موسیقایی «مصطفی» نام دارد که به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) پیش روی مخاطبان قرار می گیرد. این قطعه با کلیدواژه های وحدت آفرین و با اشاره به وجه رحمت للعالمین بودن پیامبر تولید شده است. در زمینه انتخاب سازها هم شرایط را به شکلی طراحی کردیم تا از سازهایی چون عود، دف، نی استفاده نمائیم. سازهایی که نوع صدا دهی آنها با ملودی های مذهبی و آیینی قرابت بیشتری دارند. دراین زمینه آرش صمیمی نوازنده نی و فلوت و مرتضی خسروی به عنوان نوازنده دف حضور دارند.
سرپرست گروه هم آوایی الغدیر تهران در معرفی دیگر اعضای گروه اجرائی این اثر بیان کرد: احسان جاودان شاعر، محسن فرحی آهنگساز، علی غلامی تنظیم کننده، حسن پورمحمدی صدابردار، مهدی نوری میکس عوامل اجرائی این اثر موسیقایی را می سازند که ضبط آن در استودیو کوثر انجام شده است.

این خواننده در بخش دیگری از صحبت خود اظهار داشت: گروه هم آوایی الغدیر تهران از شروع کارهای موسیقایی خود در عرصه های مذهبی تمام تلاش خودرا انجام داده تا بواسطه تلاش و برنامه ریزی که صورت می دهد، فضایی را به وجود آورد طیف بیشتری از مخاطبان با کرامات دوده (ع) آشنایی پیدا کنند. شرایطی که بطور قطع توجه به ذائقه نسل جوان متناسبت با حال و هوای محتوایی قطعه همچون آن هاست و امیدوار هستم هر روز نیز تا رسیدن به نقطه ایده آل بتوانیم به در خدمت دوستداران و شنوندگان چنین آثاری باشیم.
گروه هم آوایی بین المللی «الغدیر» تهران از گروههای هم خوانی ممتاز در عرصه تولید آثار موسیقایی ملی و مذهبی است که تا حالا بیش از ۵۰ قطعه تولید و منتشر نموده است. این گروه همچون مجموعه هایی است که با هدف ترویج فرهنگ آیینی و ملی تولیدات خودرا در فضای مجازی بطور کامل منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار می دهند.

منبع: