ارز دیجیتال بخرم یا طلا؟

بیت کوین ثابت می کند که دارایی جالبی برای سرمایه گذاران است، زیرا تاریخچه آن به اندازه ای رسیده که می توان از به رسمیت شناختن آن حمایت کرد.

طلا یا بیت کوین

تحلیلگران و اقتصاددانان آماتور دوست دارند با هشدار هایی درباره رکود، جو بازار را متشنج کنند. رکود بزرگ دهه 2000 یک دهه بعد با رکود کووید-19، یکی از کوتاه ترین رکودهای تاریخ، دنبال شد. تکرار مجدد رکودها، اعتقاد سرمایه گذاران را به اینکه در صورت وقوع رکود تا چه حد ممکن است ضرر کنند، تجدید کرده است. به عنوان یک سرمایه گذار، به روش سنتی بخشی از پرتفوی خود را در فلزات گرانبها مانند طلا نگه می دارید. این یک پوشش در برابر ضررهایی است که سهام در طول یک روند اقتصادی نزولی متحمل می شوند. این روش در طول زمان خود را ثابت کرده و هنوز هم از آن استفاده می شود. اما یک جایگزین جدید این روش حفظ سرمایه قدیمی را به چالش می کشد. بیت کوین ثابت می کند که دارایی جالبی برای سرمایه گذاران است، زیرا تاریخچه آن به اندازه ای رسیده که می توان از به رسمیت شناختن آن حمایت کرد.

 

بیت کوین

بیت کوین در سال 2009 راه اندازی شد. این فناوری غیرمتمرکز با شروع کار خود دوران جدیدی را در دنیای سرمایه گذاری آغاز کرد. در ابتدا، این ارزهای دیجیتال تنها برای عده محدودی از معامله گران بازار های مالی جذاب بودند. در سال 2010، سفته بازان اولیه متوجه شدند که بیت کوین هایی که قبلا برای کسری از یک سنت خریداری کرده بودند به 0.09 دلار در هر بیت کوین افزایش یافته است. مزارع و استخرهای استخراج بیت کوین در مقیاس بزرگ محبوب شدند و مبادلات ارزهای دیجیتال پدید آمدند.

زمانی که همه‌گیری کووید-19 شروع به تعطیلی اقتصادهای سراسر جهان در سال 2020 کرد، دلالان و سرمایه‌گذاران متوجه شدند که ارزش بیت‌کوین در کنار ارزش سهام کاهش نمی‌یابد. آن‌ها شروع به ریختن سرمایه در آن کردند، سرمایه‌گذاران نهادی به دنبال راه‌هایی برای ایجاد ابزار سرمایه‌گذاری و وجوه از آن بودند و قیمت آن افزایش یافت . در آوریل 2021، قیمت بیت‌کوین به 61000 دلار رسید. سرمایه‌گذاران و سفته‌بازان استفاده از بیت‌کوین در استراتژی خرید و نگه‌داری را آغاز کردن، به این امید که با ادامه همه‌گیری، ارزش آن حفظ شود.

شما می توانید قیمت ارز های دیجیتال را در سایت زوم ارز مشاهده نمایید.

 

 

طلا

طلا از نظر تاریخی در طول اصلاحات بازار عملکرد خوبی دارد زیرا ارزش خود را حفظ می کند. قیمت آن تا حدودی ثابت باقی می ماند، سپس با حرکت سرمایه گذاران از سهام به طلا در صورت تهدید رکود، تمایل به افزایش پیدا می کند. این باعث می شود که طلا به عنوان یک پوشش محافظتی سرمایه گذاری در برابر اصلاحات یا رکود بازار مفید باشد. در طول همه گیری کووید-19، همه سرمایه گذاران به بیت کوین روی نیاوردند. بسیاری از سرمایه گذاران که ذهن بسته تر و تحمل ریسک پایین تری داشتند از همان استراتژی های قدیمی استفاده کردند و به سمت طلا رفتند. در نتیجه، قیمت طلا  که  از  1300دلار کمتر بود توانست در انتهای سال 2019 به سطح قیمت 2100 دلار نیز برسد. تا سال 2021، قیمت آن کاهش یافت زیرا اقتصادها به آرامی بهبود یافتند، اما قیمت آن همچنان به طور متوسط بالاتر از سطوح قبل از رکود همه گیر بود.

 

تفاوتهای کلیدی

طلا برای هزاران سال به عنوان مکالایی برای تبادل و به دست آوردن ثروت  بر اقتصادها، بازارها و جوامع کنترل داشته است. بیت کوین در سال 2009 برای اولین بار عرضه شد و حتی امروزه هم عده زیادی آن را به رسمیت نمی شناسند. سایر تفاوت‌های کلیدی می‌توانند سرنخ‌هایی را ارائه دهند که کدام یک را ممکن است بخواهید در مجموعه خود بگنجانید.

 

بیت کوین

طلا

مقررات

بستگی به کشور دارد

برخی محدودیت ها

کارایی

تعداد استفاده در حال افزایش است

در بسیاری از صنایع و محصولات استفاده می شود

نقدینگی جاری

به بازار بستگی دارد.

بستگی به شرایط بازار و جنس دارایی دارد

نوسان بازار

سال 2021 با 32222 دلار شروع شد، به بالاترین قیمت 69000 دلار رسید، سال را با 46211 دلار به پایان رساند.

سال 2021 را با 1943 دلار در هر اونس شروع کرد، به پایین ترین سطح سالانه 1683 دلار کاهش یافت و سال را با 1805 دلار به پایان رساند.

 

قوانین

سیستم ایجاد شده طلا برای تجارت، وزن و ردیابی بدیع است. دزدی یا ساخت مدارک جعلی بسیار سخت و همچنین بسیار منظم است. در بسیاری از کشورها، هنگام حمل طلا بدون مجوز قانونی نمی توانید از مرزها عبور کنید. هنگام سرمایه گذاری در طلا، عموماً فقط می توانید آن را از دلالان و دلالان مجوز دار خریداری کنید. توجه داشته باشد که فقط در صورتی باید طلای فیزیکی بخرید که بتوانید با خیال راحت آن را ذخیره کنید.

به لطف سیستم رمزگذاری شده و غیرمتمرکز آن، سرقت و جعل بیت کوین نیز دشوار است. استفاده از آن در سراسر مرزهای کشورهای مختلف، با چند استثنا، به طور کلی قانونی است. با این حال، زیرساخت نظارتی که می‌تواند برای اطمینان از ایمن بودن کاربران وجود داشته باشد، هنوز وجود ندارد. ماهیت جدید ارزهای دیجیتال همچنین قانون گذاری و گذاشتن محدودیت بر روی آن را چالش برانگیز می‌کند.

 

کارایی

طلا در طول تاریخ در بسیاری از زمینه های مختلف مانند ارز، اقلام لوکس، کاربردهای تخصصی در دندانپزشکی، الکترونیک و موارد دیگر استفاده شده است. این ابزار متقابل به طلا توانایی حفظ ارزش خود را در هنگام کاهش ارزش سایر دارایی ها داده است.

به عنوان مثال، اگر چند صد بیت‌کوین داشتید، اگر می‌خواهید با عجله از ارز های دیجیتال خارج شوید، ممکن است به سختی آن‌ها را نقد بیت کوین از نظر کاربرد محدود است. در حال حاضر تنها به عنوان یک ارز دیجیتال و یک سرمایه گذاری سوداگرانه استفاده می شود. با این حال، یک فناوری مالی در حال ظهور وجود دارد که مفهوم آن استفاده از ارز دیجیتال برای تراکنش‌های مالی است که به آن مالی غیرمتمرکز می‌گویند. بیت کوین در این فناوری نوظهور به عنوان نوعی وام، استقراض و احتمالاً موارد دیگر کاربرد دارد. همچنین این پتانسیل را دارد که تقریباً به اندازه طلا در کارهای دیگر مشارکت داشته باشد. اما با پیروی از همان خط فکری، به همان اندازه پتانسیل بی فایده شدن و ارزشمند شدن را نیز دارد.

 

نقدینگی جاری

یکی از نگرانی های اصلی برای سرمایه گذارانی که به دنبال بیت کوین به عنوان مدینه فاضله هستند، نقدینگی آن است. ارزهای دیجیتال معمولا دارایی های با نقدینگی بالا هستند. با این حال، ممکن است همیشه شرایط به این شکل نباشد. زمان‌هایی وجود دارد که ممکن است نقدشوندگی بیشتری نسبت به سایر دارایی‌ها داشته باشد و مواقعی وجود دارد که اینطور نیست.

اگر به دنبال دارایی هستید که بتوانید به سرعت بدون از دست دادن ارزش در مدت زمان کوتاهی وارد و خارج شوید (مانند بیت کوین)، طلا می تواند گزینه بهتری باشد. دارایی بسیار نقدشونده تری است و می تواند به شما این امکان را بدهد که در زمان نوسانات بازار، سبد سهام خود را سریعتر مدیریت کنید.

 صرافی‌هایی مانند Coinbase تنها اجازه انحلال ارزهای دیجیتال را به مبلغ 50000 دلار در روز می‌دهند.

اگر قیمت بیت کوین بالاتر از حد مجاز روزانه صرافی شما باشد، فقط می توانید این کار را با افزایش های تدریجی انجام دهید. اگر تعداد زیادی بیت کوین ندارید، ممکن است دارایی مناسب با میزان نقدشوندگی بالا برای شما باشد. علاوه بر این، اگر بازار به شدت نوسان کند و بسیاری از سرمایه‌گذاران شروع به فروش بیت کوین خود کنند، قیمت آن در واکنش به آن کاهش چشمگیری خواهد داشت.

نوسان

بیت کوین از نظر تاریخی ثابت کرده است که تحت تأثیر رسانه ها، احساسات سرمایه گذاران، اقدامات نظارتی و حاشیه قرار دارد. اخبار مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال می تواند سرمایه گذاران را به وحشت اندازد که باعث می شود  تصمیمات هیجانی اتخاذ کند و به سرعت قیمت بیت کوین را به سمت بالا یا پایین روانه کند. این نوسانات به دلایلی که در بالا ذکر شد در بازار طلا مشاهده نمی شوند و شاید همین دلیل آن را به دارایی ایمن تری تبدیل می کند.

در سال‌های اخیر، چندین ارز دیجیتال جایگزین راه‌اندازی شده‌اند که هدفشان ایجاد ثبات بیشتر از بیت‌کوین است. به این ارز ها «استیبل کوین» می‌گویند زیرا قیمت‌های آن‌ها به ارز فیات یا دارایی‌های باثبات دیگر مرتبط است. به عنوان مثال، تتر با ارزش دلار آمریکا مرتبط است. اینکه آیا بیت‌کوین سرمایه‌گذاری بهتری نسبت به طلا است، به اهداف سرمایه‌گذاری شما خلاصه می‌شود، آیا از سفته‌بازی لذت می‌برید، از تحمل ریسک بالای برخوردار هستید و این که در صورت تغییر روند بازار چقدر سرمایه از دست خواهید داد. یک مشاور مالی می تواند به شما در ایجاد اهداف سرمایه گذاری کمک کند تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا بیت کوین سرمایه گذاری خوبی برای شما است یا خیر.

 

بیت کوین کم یاب تر است یا طلا؟

طلا یکی از فلزات کمیاب است. بیت کوین در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال کمیاب است و طلا در مقایسه با سایر فلزات کمیاب است. آنها هر دو در دنیای خود خاص و کم یاب هستند.

 

آیا بیت کوین مانند طلا است؟

بیت کوین از این جهت شبیه به طلا است که به سرمایه گذاری جایگزین برای برخی سرمایه گذاران تبدیل شده است. این پتانسیل برای استفاده های زیادی دارد و اگر در استراتژی درست استفاده شود، می تواند سرمایه گذاری ارزشمندی باشد.

 

آیا بیت کوین سرمایه گذاری بهتری نسبت به طلا است؟

اینکه کدام بهتر است بستگی به میزان تحمل ریسک، استراتژی سرمایه گذاری، میزان سرمایه ای که باید استفاده کنید و چه حد از ضرر را تحمل کنید، دارد. بیت کوین بسیار فرارتر از طلا است که آن را به سرمایه گذاری پرریسک تری نسبت به طلا تبدیل می کند.

 

مصون سازی در مقابل تورم یا پوشش تورمی

مصون سازی در مقابل تورم نوعی سرمایه گذاری است که چیز دیگری را جبران می کند، اما منطق پشت سرمایه گذاری مصون سازی در مقابل تورم بسته به اینکه سرمایه گذار دقیقاً قصد انجام آن را دارد می تواند متفاوت باشد. امیلی من، سرمایه‌گذار در Redpoint Ventures، یک شرکت سرمایه‌گذاری ریسک پذیر در منطقه خلیج سانفرانسیسکو، می‌گوید: «هیدج می‌تواند یک موقعیت همبسته اما متضاد در حرکت قیمت دارایی یا یک نهاد نامرتبط باشد که ثبات را در دوره‌های نوسان ایجاد می‌کند.

برای اولی، او به خرید قراردادهای آتی نفت توسط خطوط هوایی به عنوان راهی برای محافظت از درآمدهای آتی اشاره می کند. برای تعریف اخیر، Man به صندوق‌های تامینی اشاره می‌کند که ممکن است سهام ویزا را بخرند، اما رقیب مسترکارت را به‌عنوان وسیله‌ای برای جداسازی ریسک‌ها و فرصت‌های خاصی که بر هر دو شرکت تأثیر می‌گذارند، بخرند.

بنابراین، پوشش تورمی سرمایه‌گذاری است که برخی یا همه اثرات تورم را خنثی می‌کند. شاید در حالی که تورم افزایش می‌یابد، این پوشش افزایش می‌یابد (مثلاً کاهش سهام را جبران می‌کند). یا شاید این پوشش تا حد زیادی در برابر تورم به عنوان یک عامل مقاوم است و ثبات را به پرتفوی ارائه می دهد.

 

بیت کوین و طلا در جدال با تورم

هنگام مقایسه بیت کوین و طلا به عنوان محافظ تورم، کارشناسان به تعدادی از ابعاد برای مقایسه آنها اشاره می کنند: تاریخچه، اثربخشی، سهولت دسترسی و سایر منابع تقاضا برای خود دارایی.

 

عامل تاریخ به عنوان محافظ در برابر تورم

در مورد تاریخچه آنها به عنوان محافظ تورم، تردیدی وجود ندارد که طلا پیشینه قوی دارد، در حالی که بیت کوین به سختی بیش از یک دهه وجود دارد که بتواند خود را توجیه کند. فرگوس هاجسون، مدیر Econ Americas، ویراستار سرگردان Gold Newsletter، می‌گوید: «طلا هزاران سال سابقه تثبیت‌شده به‌عنوان یک ذخیره‌ی قاطع ارزشمند را دارد. "در سرمایه گذاری بلند مدت، نمی توانید روشی امن تر که سالیان سال مورد استفاده و آزمون و خطا قرار گرفته پیدا کنید. "در مقابل، ارز دیجیتال یک تازه وارد به بازارهای دارایی جهانی است. کریس کلاین، مدیر ارشد اجرایی و یکی از بنیانگذاران Bitcoin IRA، شرکتی که به سرمایه گذاران فردی اجازه می دهد تا ارزهای دیجیتال را در یک IRA خودگردان خریداری کنند. با این حال، هاجسون در مورد دوام طولانی مدت این ارز دیجیتال تردید دارد. او می‌گوید: «آینده آن به‌عنوان ذخیره‌ای از ارزش، نامطمئن است. در ارزیابی من، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و آلت کوین ها ارزش پیشنهادی بیت کوین را به عنوان یک وسیله مبادله به چالش خواهند کشید.

 

اقدام اخیر دولت بایدن برای تنظیم ارزهای دیجیتال همچنین شامل پتانسیل ایجاد یک ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده است.

 

حرف آخر

در نهایت نمی شود گفت طلا بخرید یا ارز دیجیتال. این موضوع یک امر مطلق نیست و بستگی به شرایط و روحیات شما دارد. ممکن است زمانی حتی برخلاف روحیه معاملاتی خود مجبور شوید حتی در مقدار کم طلا یا بیت کوین بخرید. معامله گر باید سعی کند تک بعدی نباشد و هیچ وقت به صورت مطلق تصمیم گیری نکند .

 

این مقاله توسط تیم زوم ارز تهیه شده است و از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما تشکر می کنیم.

 

منبع : https://www.zoomarz.com/

 

من دوست دارم در این مقاله، محتواهای بسیار ترند را به شما زوم ارزی های عزیز معرفی کنم، که مطمئن هستم با خواندن این مقالات در سایت زوم ارز اطلاعات شما درباره اینکه چگونه ارز دیجیتال بخریم افزایش خواهد یافت.

1.       متاورس چیست؟

2.       بهترین مشاور خرید زمین در متاورس

3.       چگونه برای زندگی در متاورس آماده شویم؟

4.       صرافی ارز دیجیتال چیست؟

5.       آموزش صرافی اوکی ایکس OKX

6.       آموزش صرافی بیت هامب

7.       چگونه محصول خود را NFT  کنم؟

8.       بهترین سایت ها برای ساخت و فروش NFT

9.       آموزش بازی موباکس MBOX

10.     آموزش بازی اسپلینترلندز Splinterlands