معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد ورود بیش از ۳ میلیون زائر به مشهد

آبنما کار: خراسان رضوی معاون هماهنگی و مدیریت امور زوار استانداری خراسان رضوی از ورود بیش از 3 میلیون مسافر به مشهد آگاهی داد.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در گفت و گو با ایسنا درباب میزان ورود مسافر به مشهد اظهار داشت: از روز اربعین ۲۶ شهریور ماه تا بامداد روز گذشته حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر وارد مشهد شده است.

وی درباب میزان ظرفیت خالی اسکان در مشهد اضافه کرد: بطور متوسط ۶۰ درصد ظرفیت اسکان مشهد تکمیل شده است که از این مقدار ۹۱ درصد اشغال مربوط به ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی، ۸۵ درصد اشغال مربوط به ظرفیت واحدهای اقامتی موقت و ۳۸ درصد اشغال مربوط به واحدهای اسکان اضطراری است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زوار استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تا حالا بیش از ۷۰ پرواز فوق العاده به فرودگاه مشهد اختصاص یافته و ۴ رام قطار برای بازگشت زوار نیز فراهم گشته است. این قطارها در اختیار مشهد قرار گرفته تا متناسب با شرایط زوار سازماندهی شود. البته احتمالاً این قطارها به مسیر تهران اختصاص پیدا کند.

گنابادی نژاد درباب تمهیدات سنجیده شده در پایانه مسافربری امام رضا(ع) اشاره کرد: ۱۵۰۰ اتوبوس توسط وزارت راه و شهرسازی به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان رضوی اضافه شود. تمام بلیت هایی که در این ایام به مقصد مشهد فروخته شده، مقرر شده بلیت بازگشت آنها توسط همان شرکتها نیز فروخته شود.

وی افزود: همین طور در صورت نیاز برای حمل و نقل های جاده ای درون استان و استانهای نزدیک ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس از شهرداری های تهران و مشهد تامین خواهد شد.

منبع: