در گزارش آبنما کار مطرح شد؛ رویداد عکاسی نونگاه چگونه شکل گرفت؟

به گزارش آبنما کار، مسئول باشگاه هنرهای تجسمی حوزه هنری کودک و نوجوان و باشگاه عکاسی نونگاه توضیحاتی در رابطه با بخش رشد و شکوفایی حوزه هنری کودک و نوجوان و این باشگاه ارائه نمود.

فاطمه عابدی مسئول باشگاه هنرهای تجسمی حوزه هنری کودک و نوجوان و باشگاه عکاسی «نونگاه» در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با نخستین دوره استعدادیابی عکاسی «نونگاه» و رده سنی که شرکت کنندگان در آن حضور دارند، توضیح داد: بخش رشد و شکوفایی «حوزه هنری کودک و نوجوان» چندین باشگاه هنری دارد که یکی از این باشگاه ها تجسمی است و باشگاه تجسمی مقرر است در حوزه های مختلف نقاشی، عکاسی و گرافیک دیجیتال فعال باشد که هم اکنون رشته عکاسی با برگزاری نخستین دوره استعدادیابی عکاسی «نونگاه» آغاز به فعالیت نموده است.
وی اظهار داشت: مخاطبان حوزه هنری کودک و نوجوان، نوجوانان رده سنی ۱۳ تا ۱۸ ساله در سرتاسر کشور هستند و اهمیت این رده سنی، تقویت هنر علاقمندان و همینطور تربیت آنها در هنر مورد علاقه شأن است؛ در واقع نوجوانان در این باشگاه ها، در حوزه ای که علاقمند هستند، کم کم رشد می کنند و استعدادهایشان شناسایی می شود.
عابدی در رابطه با آثار رسیده به نخستین دوره استعدادیابی عکاسی «نونگاه» بیان نمود: ۵۳ نفر از سراسر ایران آثار خویش را ارسال کردند و از بین آنها ۱۰ نفر از شهرهای مختلف ایران برای تولید مجموعه عکس منتخب شده و تقریبا ۳۰ روز با این نوجوانان با مبحث خانواده، مجموعه عکس به شکل حرفه ای تولید کردند. از بین ۱۰ نفر ۳ نفر شایسته مورد تقدیر قرار گرفتند که جوایز به منتخبان، روز گذشته در آئین اختتامیه و اهدای جوایز نخستین دوره استعدادیابی «نونگاه» اهدا شد.

وی با تکیه بر این که این رویداد این روند به همین شکل ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: نوجوانان در هر مرحله می توانند آثار خویش را ارسال نمایند و اگر شرایط حضور (پشتکار و رشد در حرفه مورد نظر) داشته باشند، به باشگاه اضافه خواهند شد. هر هفته بچه ها با یک مبحث به صورت تک عکس عکاسی می کنند و از این طریق با آموزش های مجازی آن هنر تقویت می شود. مجدداً بچه هایی که در زمینه تک عکس قوی تر شدند، ارزیابی شده و برای تولید مجموعه عکس انتخاب می شوند.
عابدی همینطور از آغاز فصل دوم استعدادیابی نونگاه در پاییز اطلاع داد و اضافه کرد: با برگزاری هر فصل رویداد، مقرر است به تعداد نوجوانان عضو باشگاه اضافه شود.
وی در رابطه با این که رویداد عکاسی «نونگاه» چگونه شکل گرفت، توضیح داد: نونگاه با ایده آرش صحرانورد و فاطمه عابدی (هنرمندان عکاس) شکل گرفت و ادامه آن هم مقرر است با همین روند ادامه پیدا کند. نوجوانان مجدداً آثار تولیدی خویش را برای نونگاه بفرستند تا ارزیابی شود و با آن دسته از نوجوانان منتخب، وارد تولید مجموعه عکس خواهیم شد؛ افرادی که ضعیف تر هستند هم با موضوعات هفتگی تک عکس تمرین شود تا آنها هم حرفه ای شوند و در واقع کسی قرار نیست از این برنامه ها عقب بماند.
مسئول باشگاه هنرهای تجسمی حوزه هنری کودک و نوجوان و باشگاه عکاسی «نونگاه» در انتها اظهار داشت: همینطور ضعیف ترها تک عکس تمرین می کنند و بچه هایی که قوی تر هستند، کارشان را مجموعه عکس با استیتمنت و کپشن نویسی ادامه می دهند.