بازدید دبیرکل جشنواره تجسمی فجر از کارگاه های هنری جشنواره جوانان

به گزارش آبنما کار، عباس میرهاشمی دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از کارگاه های هنری بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران بازدید نمود.

به گزارش آبنما کار به نقل از واحد ارتباطات و رسانه جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، سیدعباس میرهاشمی دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور در اردوگاه شهید باهنر کلکچال از کارگاه های هنری جشنواره بیست و نهم بازدید نمود.
وی در جریان این بازدید که عصر روز سه شنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ اتفاق افتاد، به گفتگو با محمدمهدی رحیمیان دبیر هنری بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران و تعدادی از استادان و داوران این دوره از جشنواره پرداخت و از نزدیک در جریان روند تعامل و هم افزایی استادان و هنرجویان قرار گرفت.
میرهاشمی بعد از آخر این بازدید، ضمن اشاره به فضای مثبت حاکم بر بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران اظهار داشت: بدون شک، جشنواره ای که جوانان در آن حضور داشته باشند، به اندازه کافی گیرایی و جذابیت دارد؛ چونکه مملو از انرژی است و این انرژی ها نتایج ثمربخشی را به همراه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران واجد پیشینه ای قابل دفاع و حائز اعتنا است. خوشبختانه رویکرد این دوره بر این اساس بود که سطح تعامل میان استاد و شاگرد افزایش یابد و به این نوع از تعامل، توجه جدی تری صورت گیرد. این تجربه تازه ای در تاریخ جشنواره به شمار می آید و امیدوارم ماحصل آن، زمینه های لازم را برای شناخت تکنیک های هنری و خلق اثر توسط هنرجویان جوان فراهم آورد.
بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، در ۱۱ رشته ارتباط تصویری (پوستر)، خوشنویسی (نستعلیق)، سفال و سرامیک، عکاسی، کاریکاتور (کارتون)، مجسمه سازی، طراحی، نقاشی، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب) و رسانه های هنری جدید (ویدئو آرت، چیدمان، هنر محیطی) از شهریور تا آذر ماه سالجاری به دبیری محمدمهدی رحیمیان در تهران برگزار می گردد.

منبع: