مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ارشاد: ثبت جشنواره طنز پهلو در تقویم وزارت ارشاد پیگیری می شود

به گزارش آبنما کار مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ارشاد با اشاره به پیگیری ثبت جشنواره طنز پهلو در تقویم وزارت ارشاد، اظهار داشت: دولت اهتمام ویژه ای برای بهبود وضعیت هنرمندان دارد.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، محمود شالویی عصر پنج شنبه در اختتامیه ششمین جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر «طنز پهلو ۶» با اشاره به این که موضوع طنز و خدمات کیومرث صابری فومنی به این حوزه غیر قابل انکار و کم سابقه بوده است، اظهار نمود: قبل از کیومرث صابری مرحوم دهخدا نیز در این راه گام برداشته بود اما نه به لطافت گل آقای ایران.
وی با اعلان اینکه دهخدا در کلام خود تندی داشت اما در کلام صابری فومنی لطافتی نهفته بود و زمانی که آنرا بیان می کرد برای فرد مقابل ناراحت کننده نبود، اضافه کرد: معنا و مفهوم در تمام طنزهای گل آقا موج می زند.
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به این که طنزهای گل آقا طنز معمولی نیست، اظهار داشت: وی در کنار شهید رجایی رشد کرد و به بالندگی رسید و در محضر مقام معظم رهبری خودرا نشان داد و آنچه که ارائه کرد برای همه ما درس آموز بوده است.
وی با اعلان اینکه امروز نیز ما به درس ها و معارف مرحوم صابری فومنی نیاز داریم، اشاره کرد: متأسفانه هنوز جایگاه صابری فومنی به درستی شناخته نشده و جای خالی وی پر نشده است.
شالویی با تاکید بر لزوم تربیت افرادی همانند صابری برای فعالیت در زمینه فرهنگ و هنر، اضافه کرد: حضور افرادی نظیر صابری و آیت الله بهجت افتخاری برای مردم فومن و استان گیلان است.
وی افزود: آیت الله بهجت بواسطه مقام رفیعی که داشت القاب بسیاری برازنده ایشان بود اما ایشان تنها از کلمه «العبد» برای خود استفاده کردند.
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که پیشنهاد مدیران فرهنگی گیلان برای ثبت جشنواره طنز پهلو در تقویم وزارت ارشاد در شورای فرهنگ عمومی مطرح می شود، اضافه کرد: امیدواریم با ثبت این جشنواره در تقویم وزارت ارشاد به برگزاری هر چه بهتر آن در سال های آتی کمک نماییم.
وی افزود: با توافق نامه ای که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی امضا شده است همه جامعه هنری از امتیازات آن خصوصاً مسکن بهره مند می شوند.
شالویی افزود: در دولت مردمی همه اهتمام این است که به جامعه هنری و فرهنگی باتوجه به همه ظرفیت ها و توانمندی هنرمندان و فعالان فرهنگی توجه ویژه شود.

منبع: