در حرم رضوی صورت گرفت؛ رونمایی از جدید ترین اثر روح الامین

به گزارش آبنما کار حسن روح الامین اعتقاد دارد برای امام رضا (ع) کار کردن، متفاوت از همه ائمه اطهار(ع) است و رنگش فرق می کند.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، جدید ترین نقاشی حسن روح الامین هنرمند نقاش انقلابی و متعهد با عنوان «دعای باران» در جریان افتتاحیه بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی گردید.
حسن روح الامین هنرمند نقاش درباره خلق این اثر و آثار دیگر آیینی اش اظهار داشت: اگر عزت داریم و کسی به ما سلام می کند و جواب سلام را می دهد، به خاطر خاندان (ع) است و کارهای من هم چیزی غیر از این نیست. علاقه و اعتقاد شخصی من در نقاشی در این سبک است و کار نکرده در این حیطه زیاد داریم. اگر امام حسین (ع) ما را جمع نمی کرد به هیچ دردی نمی خوردیم و هم اکنون هم تحت تکلف امام حسین ضد الاسلام هستیم.
وی درباره دلیل اقبال مخاطب به این آثار را مبحث آنها دانست و بیان نمود: خیلی بهتر از این کارها در دنیا انجام شده است اما مبحث این آثار است که مخاطب را به سمت خود می کشاند و دارای هویت درونی است که مخاطب درگیر آن می شود. ازاین رو مردم به خاطر من این آثار را دوست ندارند بلکه به علت مبحث آنهاست.

روح الامین درباره اثر «دعای باران» توضیح داد: برای امام رضا (ع) کار کردن متفاوت از همه ائمه اطهار (ع) است و رنگش فرق می کند. این مورد جز مباحثی است که هر کسی آنرا درک نمی کند و عقل های زمینی درک درستی از آن نخواهند داشت. این اصل اعتقاد است که امام معصوم حی و حاضر است و تمام نشده است و حس درونی من این است.
وی درباره اطلاق عنوان «خادم فرهنگ رضوی» هم اظهار داشت: این عنوان برای من خیلی بزرگ است چون مشخص نیست تا آخر عمر سر به چه بالینی می گذاریم و خیلی ها بودند که در این راه بودند اما چپ کردند. برخی هستند که رشد را در جایزه گرفتن می بینند که این رویه بد است. به نظر من آدم در زندگی اش یک عشق دارد که دوست دارد مدام از آن حرف بزند حال امکان دارد جایزه بگیرد یا نگیرد و آن محصولی که تولید می شود اهمیتش از هر چیزی بالاتر است. نکته بعدی این که این کارها، چیزی به مکتب خاندان اضافه نمی کند و کم هم نمی کند؛ چه رسانه ای بالاتر از خود قیام سیدالشهدا!؟ هر چه از من در کار باشد، بهتر است.
این هنرمند نقاش اضافه کرد: حُسنی که نقاشی دارد، این است که من به آن وصل نیستم یعنی اگر من سخنران بودم، کلامی که از دهان من در می آمد ممکن بود آلودگی به اثر اضافه کند اما تصویر به غیر از آلودگی های انسانی است و بنابراین من آنرا دوست دارم.
تکنیک به کار گرفته شده در تابلوی نقاشی «دعای باران» رنگ و روغن روی بوم و ابعاد این تابلو هم ۲۴۰ در ۳۰۰ سانتی متر است.

منبع: