آغاز ثبت نام موکب های اربعین

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از آغاز ثبت نام و صدور پروانه موکب داری اربعین ۱۴۰۱ اطلاع داد.
به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، یوسف افضلی، معاون فرهنگی و مشارکت های مردمی این ستاد با بیان اینکه پیشبینی می شود در اربعین سال جاری حدود پنج میلیون زائر از ایران به عتبات عالیات مشرف شوند، اظهار داشت: اقدامات لازم برای بسیج حدود سه هزار موکب ایرانی و اعزام ۱۵هزار خادم اربعین شروع شده است.
دبیر کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با تکیه بر اینکه تزریق سه دوز واکسن برای خادمان موکب ها الزامی است، اضافه کرد: علاقه مندان به راه اندازی موکب و هم موکب هایی که پروانه آنها منقضی شده است، می توانند با رفتن به سامانه موکب داری به نشانی http: //mokeb.atabat.org نسبت به دریافت مجوز یا تمدید پروانه اقدام نمایند.
افضلی افزود: با عنایت به اینکه در اربعین، دمای هوا به بالای ۴۰ درجه می رسد، پیشبینی می شود زائرین به صورت «شب رو» مسیر پیاده روی را طی کنند، ازاین رو به موکب ها ابلاغ کرده ایم تا تمهیدات لازم برای استراحت و اسکان زائر در روز و حرکت شبانه را بیاندیشند.

نیاز شدید به دستگاههای سرمایشی، آبسردکن و یخ ساز در اربعین
او با بیان اینکه به شدت نیازمند دستگاههای سرمایشی از قبیل اسپیلت، آبسردکن و یخ ساز هستیم، اظهار داشت: برنامه ریزی لازم برای تأمین یکصد میلیون بطری آب آشامیدنی بهداشتی با همکاری برخی مؤسسات خیریه و نهادهای عام المنفعه صورت گرفته است.
افضلی همینطور تصریح کرد: اولویت موکب های ایرانی در اربعین سال جاری مهیا کردن محل استراحت و اسکان زائرین و تأمین آب شرب خنک است و در بخش تغذیه، هدف گذاری شده تا با مشارکت موکب های عراقی این کار صورت گیرد.
دبیر کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با تکیه بر اینکه هرگونه اقدام در جهت اسکان، تغذیه و جمع آوری کمک های مردمی برای اربعین باید با هماهنگی و کسب مجوز از کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین صورت گیرد، اظهار داشت: خیران و علاقه مندان به مشارکت در فیض میزبانی زائرین اربعین می توانند از دو طریق مشارکت داشته باشند، مطمئن ترین روش اهداء نذر برای اربعین، رفتن به درگاه ستاد توسعه و بازسازی عتبات و بخش پرداخت نذورات و انتخاب گزینه اربعین حسینی به نشانی https: //atabat.org/fa/onlinepayment/form است و روش دوم، اهداء کمک ها و نذر به موکب های رسمی دارای پروانه است.
افضلی با بیان اینکه میزبان اصلی مراسم پیاده روی اربعین، دولت و مردم عزیز عراق هستند که انصافا کریمانه از زائرین پذیرایی می کنند، خاطرنشان کرد: حضور موکب ها و خادمان ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی از زائرین است.

منبع: