با ارائه گزارشی اعلام شد؛ پرداخت تسهیلات بلاعوض به ۱۲۶ خانواده هنرمندان متوفی

آبنما کار: معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنرمندان طی ارائه گزارشی از پرداخت تسهیلات بلاعوض به 126 خانواده هنرمندان متوفی در سال 1400 آگاهی داد.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، فرزاد طایفه حیدری، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری اظهار داشت: با پیگیری وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر در دو بخش تسهیلات بلاعوض و قرض الحسنه بدون بهره با تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم تدوین شد. این بسته در دو بخش بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه تدوین شد که در بخش بلاعوض مجموعاً به هنرمندان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تخصیص یافت که تا حالا دومرحله به حساب اعضا واریز و سومین مرحله نیز تا پیش از عید سعید فطر عملیاتی و پرداخت خواهد شد.
معاون صندوق اعتباری هنر در ادامه اظهار داشت: متأسفانه در سال ۱۴۰۰ برخی از فعالان فرهنگی و هنری عضو صندوق از میان ما رفتند که با هدف تکریم و پشتیبانی از خانواده متوفیان عضو صندوق تصمیم گرفته شد مبلغ پنج میلیون تومان به حساب خانواده آنان از محل بسته حمایتی واریز شود که تا حالا ۱۲۶ خانواده شناسایی و به حساب آنان واریز شد.
حیدری تکریم اصحاب فرهنگ و هنر را وظیفه ذاتی صندوق عنوان نمود و اظهار داشت: هنرمندان، میراث فرهنگی زنده جوامع بشری شناخته می شوند که فقدان آنها جبران ناپذیر است. حفظ نام و یاد آنها یکی از اصلی ترین رسالت های نهادهای فرهنگی و هنری است. بدین جهت ما در صندوق اعتباری هنر تلاش می نماییم در حد توان یاد این عزیزان را زنده نگه داشته و از خانواده آنها حمایت نماییم.

منبع: