یک آلمانی ارکستر ایرانی را رهبری می کند؛ اعلام جزئیات نخستین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۴۰۱

اولین کنسرت ارکستر سمفونیک تهران در سال 1401 به رهبری یک هنرمند آلمانی روزهای پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت در تالار وحدت تهران انجام خواهد شد.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی هنری رودکی، اولین اجرای ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۴۰۱ به رهبری ولفگانگ ونگنروت، پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در تالار وحدت انجام می شود.
«سمفونی شماره ۲» به آهنگسازی یوهانس برامس، «دو موومان برای ارکستر زهی» به آهنگسازی محمدتقی مسعودیه و «اورتور هبرید» به آهنگسازی فلیکس مندلسون، قطعاتی هستند که ارکستر اجرا می کند.
ولفگانگ ونگنروت رهبر ارکستر آلمانی، دانش آموخته دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس اتریش و همین طور دانشگاه موسیقی سار در آلمان است.
در کارنامه ونگنروت اجراهایی با ارکستر سمفونیک برن، فیلارمونیک برمن، ارکستر سمفونیک کارنتین، ارکستر سمفونیک شمال غربی آلمان، تئاتر کولون در بوئنوس آیرس، ارکستر سمفونیک شیزوکا کره جنوبی، ارکستر گواندهاوس و اپرای لایپزیک به چشم می خورد.

ونگنروت همین طور اپراهایی همچون اپراهای کپنهاگ، استکهلم، گوتنبرگ و مالمو را رهبری کرده است. وی استاد دانشگاه گراتس اتریش است و همچون کارهای دانشگاهی او می توان به مطالعه تدریس در دانشگاه های UdK برلین، دانشگاه علوم کاربردی هانوفر و آکادمی موسیقی ویسبادن اشاره نمود.
کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری ولفگانگ ونگنروت، پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در تالار وحدت انجام می شود.