با وجود برنامه ریزی قبلی؛ علیرضا قربانی اجازه ورود به آمریکا را نیافت

خواننده سرشناس ایرانی که قرار بود در برنامه نوروزی در آمریکا آواز بخواند، اجازه ورود به آمریکا را به دست نیاورد.

به گزارش آبنما کار به نقل از لس آنجلس تایمز، علیرضا قربانی خواننده ایرانی که قرار بود شنبه در جشن نوروزی «سمفونی پاسیفیک» در کاستا مسا برنامه اجرا کند، از آمریکا اخراج شد.
قربانی در فرودگاه تورنتو بازداشت شد و اجازه ورود به آمریکا را به دست نیاورد.
برنامه جشن نوروزی که همه بلیت هایش فروخته شده و هر سال به مناسبت نوروز در مرکز هنرهای کاستا مسا برگزار می گردد شنبه با حضور بعضی از چهره های مشهور موسیقی برپا شد اما این خواننده مشهور که نامش در لیست اجراکنندگان بود در آن حضور نیافت.
به گفته برگزار کنندگان برنامه، قربانی که مقیم کاناداست، روز جمعه در حالیکه قصد پرواز به آمریکا را داشت، توسط ماموران در فرودگاه تورنتو بازداشت و بازجویی شد و در نهایت اجازه ورود به خاک آمریکا را به دست نیاورد.
به گفته علیرضا اردکانی مدیر اجرایی بنیاد غیرانتفاعی فرهنگ در منطقه لس آنجلس که با این برنامه همکاری داشت وی سوار هواپیما هم شد و روی صندلی خود هم نشست اما چند مامور اداره مهاجرت سوار هواپیما شدند و او را بیرون آوردند.
اردکانی گفت نزدیک به ۴ ساعت از قربانی بازجویی کردند و در نهایت به وی گفتند روادیدش لغو می شود و دیگر اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارد.
وی افزود پیش از این یک پیامکی در خصوص این که این خواننده اجازه ورود ندارد دریافت کرده بود، اما تصور کرده بود این پیامک واقعی نیست. وی افزود بازداشت موقت قربانی ۴۹ ساله و محرومیت وی از ورود به آمریکا احتمالاً به علت خدمت سربازی وی در سپاه پاسداران در چند دهه پیش است.
سپاه پاسداران سال ۲۰۱۹ توسط دولت ترامپ در لیست سازمان های تروریستی جای گرفته است. این امر سبب شده تا خیلی از ایرانیانی که قصد سفر یا دریافت گرین کارت از آمریکا دارند و حتی بستگان درجه یک آنها قبلاً در آمریکا زندگی می کردند، با این مشکل روبه رو شوند.
جشن نوروزی شنبه گذشته با حضور ۱۸۰۰ نفر برگزار شد ولس آنجلس تایمز این خبر را روز گذشته منتشر نمود. خود قربانی در اینباره اظهار نظری نکرده است.

منبع: