رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خبر داد: برگزاری آیین خانه تکانی و پاکسازی موزه ها و اماکن تاریخی بروجرد

لرستان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد از برگزاری آیین خانه تکانی و پاکسازی موزه ها و اماکن تاریخی شهرستان اطلاع داد.
حجت اله یارمحمدی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: به مناسبت پاسداری از میراث جهانی نوروز آیین خانه تکانی و پاکسازی موزه ها و اماکن تاریخی در بروجرد برگزار می گردد.
وی خاطرنشان کرد: این آیین در خانه تاریخی افتخارالاسلام طباطبایی و مسجد جامع بروجرد ۱۹ اسفندماه با حضور دوستداران میراث فرهنگی برگزار می گردد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد تصریح کرد: نظافت در اسلام رکن اصلی و اساسی و نشانه ایمان است و تمیزی بافت تاریخی نشانه پرارزش بودن و در جهت تکریم بازدیدکنندگان خواهد بود.
یارمحمدی افزود: پاک سازی محوطه های اماکن و بافت تاریخی اقدامی اثربخش و بستری مناسب برای برگزاریِ هرچه باشکوه تر برنامه نوروز و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود.
وی بیان نمود: این برنامه با هدف پاکسازی بافت تاریخی، موزه ها و اماکن متبرکه انجام می شود و امید است این برنامه بعنوان الگویی در جهت پاسداشت ابنیه تاریخی و میراث گذشتگان قرار گیرد و تداوم یابد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد افزود: بروجرد بیشترین بناهای تاریخی را در لرستان دارد که از نظر تعداد خانه ها و حمام های تاریخی رتبه دار استان هستیم.

منبع: