مقررات سفر از ایران به اتریش

به گزارش آبنما کار اتریش همچون کشورهای اروپایی است که سفر با واکسن ˮسینوفارمˮ را علاوه بر واکسن های مورد تایید آژانس دارویی اروپا پذیرفته، اما برای مسافران واکسینه شده شرط گذاشته است.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا، اتریش در حال حاضر به افرادی که دارای پاسپورت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ سوئیس/ انگلستان/ آمریکا/ کانادا هستند و یا اقامت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس را دارند و یا دارای ویزای معتبر تایپ D اتریش و حوزه شنگن هستند و یا ویزای تایپ C اتریش را دارند، اجازه ورود می دهد.
براساس مقرراتی که اخیرا این کشور در جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی اعلام نموده است، تمام مسافران بالای ۱۲ سال باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به ورود، در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت و یا شرکت هواپیمایی ایی که با آن سفر انجام می شود، آزمایش PCR انجام دهند و گواهی منفی آن به انگلیسی و با QR code را همراه داشته باشد.
مسافران دارای کارت وکاسیناسیون که از نوبت واکسن “جانسون” آنها ۲۱ روز و یا از دومین دُز نوبت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترانزنکا یا سینوفارم ۱۴ روز گذشته باشد، از انجام تست PCR معاف خواهند بود، مشروط بر اینکه از زمان انجام واکسن دُز دوم، بیشتر از ۲۷۰ روز نگذشته باشد. مسافرانی که ۲۷۰ روز از دریافت نوبت دوم واکسن آنها گذشته باشد باید دُز تکمیلی (نوبت سوم واکسن) را دریافت کرده باشد.
کارت واکسیناسیون به انگلیسی باید همراه مسافر باشد. اتریش همچون کشورهایی است که هنگام سفر به آن باید گواهی واکسن صادر شده از ایران معادل سازی شود تا در اماکن بسته همچون موزه، رستوران و مراکز خرید قابل استناد باشد، در غیر اینصورت از ورود افراد حتی با وجود کارت واکسن ایرانی، جلوگیری خواهد شد.
با وجود چنین مقررات و تدابیری، اما به قول آژانس داران در ایران، سختگیری در صدور ویزای اتریش بخصوص در دوران کرونا سبب شده است فعلاً توری به این مقصد اجرا نشود. در سایت سفارت اتریش در ایران هم به این نکته اشاره شده که «سفرهای ورودی به اتریش به دلیل همه گیری کووید-۱۹ محدود شده است.»