مجدالدین معلمی مطرح کرد؛ ایجاد بستر فروش آثار هنری برای هنرمندان

آبنما کار: معاون هنری حوزه هنری از ایجاد مؤسسه ای با وظیفه آماده سازی بستری برای فروش آثار فاخر هنرمندان آگاهی داد.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، مجدالدین معلمی در سومین روز از نشست رؤسای مراکز استانی ضمن تقدیر از کارهای سازمان سینمایی بیان کرد: حوزه هنری در سالهای قبل فیلم های بسیاری را ساخته است که به دلیلهای مختلف همراه با این فیلم ها برند حوزه هنری دیده نشده است، اما در سال ۱۴۰۰ با حضور پررنگ سازمان سینمایی سوره در جشنواره فیلم فجر اتفاقات خوبی رخ رقم خورد که امیدواریم استمرار داشته باشد.
معاون هنری حوزه هنری با بیان این نکته که یکی از ماموریت های اصلی معاونت هنری ابتدای شکل گیری تولید آثار فاخر و خوب بوده است اظهار نمود: تولید کار ضعیف کل حوزه هنری را زیر سوال می برد و نباید این اتفاق رخ بدهد؛ کیفیت را نباید فدای کمیت کرد، تولید خوب موجب می شود خانواده حوزه هنری در همه کشور سرش را بالا بگیرد.
وی در ادامه اشاره کرد: کار خوب چهار خاصیت دارد؛ به لحاظ مضمونی به روز است، خلاقیت محتوایی دارد، از لحاظ فنی و تکنیکی عالی است و توانایی جذب مخاطب دارد.
مجدالدین معلمی با اشاره به تحولی که در رویکرد های معاونت هنری به وجود آمده است تاکید کرد: به طور متوسط روزی دو محفل و یا جشنواره در زمینه هنری درحال برگزاری است اما خیلی از آنها تأثیر اجتماعی نداشتند به همین دلیل رویکرد ما در این معاونت اضافه کردن واحدی است که بتواند به تولیدات، محافل و جشنواره های ما در قالب های مختلف ضریب رسانه ای بدهد.
وی در ادامه اظهار داشت: رویکرد دوم ما ایجاد مؤسسه ای بر محور اقتصاد هنر و با وظیفه آماده سازی بستری برای فروش آثار فاخر هنرمندان متعهد بطور ویژه در زمینه هنری تجسمی است.
مجدالدین معلمی توجه ویژه به استانها لازم دانست و گفت: صندوق پشتیبانی از تولیدات استانی با مشارکت معاونت هنری و معاونت راهبری استانها شکل می گیرد که تولیدات فاخر و خوب مراکز استانی به شرط تأیید در شورای کارشناسی می توانند از آن برخوردار بشوند.
معلمی با اشاره به تأثیر منفی کرونا و هزینه های مالی سنگین بر برگزاری رویدادها و جشنواره های ملی حوزه هنری بیان کرد: این آمادگی وجود دارد که رویدادها و جشنواره های بزرگ و ملی را به استانها واگذار نماییم اما ظرفیت ایجاد جشنواره جدید به هیچ وجه وجود ندارد.

منبع: