جمعه ششم اسفند؛ قصه تیتراژ سریال امیرکبیر در رادیو صبا شنیدنی می شود

به گزارش آبنما کار برنامه پیش پرده با مروری بر ماندگارترین و خاطره سازترین موسیقی های در ارتباط با برخی برنامه ها و آثار سینمایی و تلویزیونی همراه مخاطبان رادیو صبا می شود.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه «پیش پرده» با مروری بر ماندگارترین و خاطره سازترین موسیقی های مربوط به برخی برنامه ها و آثار سینمایی و تلویزیونی همراه مخاطبان رادیو صبا می شود. این برنامه با محور بررسی تیتراژهای ماندگار که برای خیلی از مخاطبان دربرگیرنده خاطرات تلخ و شیرینی است پخش می شود.
در برنامه روز جمعه ششم اسفند موسیقی تیتراژ مجموعه تلویزیونی «امیرکبیر» به آهنگسازی کامبیز روشن روان و صدای علیرضا افتخاری رفتیم که به سال ۱۳۶۴ تولید و بعد از پخش تبدیل به یکی محصولات ممتاز و محبوب رسانه ملی در زمینه سریال ها شد، مورد بررسی قرار می گیرد.
برنامه «پیش پرده» به تهیه کنندگی سیامک احمدی پور و اجرای علیرضا سعیدی روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۵: ۳۰ راهی آنتن صبا می شود.
در توضیحات تکمیلی این برنامه آمده است: «سریال تلویزیونی «امیر کبیر» در سال ۱۳۶۴ به نویسندگی پرویز زاهدی و کارگردانی سعید نیک پور تولید و در قالب ۱۲ قسمت از آنتن شبکه یک سیما روی آنتن رفت. مجموعه ای از بستر یک دوره تاریخی بسیار مهم سرزمین ایران که به نام صدراعظم مقتول ناصرالدین شاه قاجار به نام امیرکبیر و توطئه های دشمنانش ثبت شده و دربرگیرنده اتفاقات دراماتیکی بود که بازی درخشان بازیگرانش و کنش های دراماتیک متن و کارگردانی سنجیده اش در بستر ساخت یک مجموعه دهه شصتی صدا و سیمای آن دوران فضای پرمخاطبی را فراهم نموده بود. شرایطی که بااینکه محدود به شبکه های یک و دو شده بود و مخاطب انتخاب دیگری برای تماشای سریال ها نداشت، اما اگر همین سریال دارای نکات ممتاز و بارزی نبود بطور قطع با شکستی مواجه می شد که در همان دوران نیز نمونه های آن یافت می شود.»