توضیحات شهرداری درمورد درج نام شهردار بر روی سنگ یادبود نیما یوشیج

به گزارش آبنما کار سخنگوی شهرداری تهران درمورد نصب سنگ یادبود برای ˮنیما یوشیجˮ و درج نام شهردار تهران بر روی آن توضیحاتی ارائه نمود.
عبدالمطهر محمدخانی در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی در خصوص درج نام شهردار تهران بر روی سنگ قبر جدید نیما اظهار داشت: پیکر نیما یوشیج تا ابتدای دهه ۷۰ در آرامستان امامزاده عبدالله تهران مدفون بود و پس از آن به زادگاهش منتقل شد. محلی که نیما یوشیج در آن برای مدتی دفن بود در امامزاده عبدالله نه تنها سنگ نداشت بلکه متاسفانه در سالهای اخیر به صورت نامناسبی به محل رشد گیاهان خودرو تبدیل گشته بود.
وی افزود: همکاران فرهنگی یکی از نواحی شهرداری منطقه ۲۰ برای نکوداشت نام نیما یوشیج سنگ یادبودی برای نصب در محل دفن سابقش در امامزاده عبدالله تهیه کردند و بر روی این سنگ یادبود بدون هیچ دخل و تصرفی همان متنی که بر روی سنگ قبر اصلی نوشته شده را بر این سنگ حک کردند.
سخنگوی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه بر مبنای سلیقه و تصمیم فردی یکی از همکاران، نام شهردار تهران هم بر روی این سنگ یادبود، نوشته شده بود که با تذکر دستیار شهردار تهران “اسفندقه” بلافاصله متن روی سنگ اصلاح می شود.
محمدخانی تصریح کرد: نه تنها نام شهردار تهران از روی این سنگ یادبود برداشته شده بلکه نحوه نصب و قرارگیری آن هم اصلاح گردید تا کاملا تداعی کننده یادبود این شاعر فقید باشد.
وی ادامه داد: با این وجود قرار شد تا یک سازه کوچک بعنوان یادبود مرحوم نیما یوشیج طراحی و در همین محل نصب شود.
سخنگوی شهرداری تهران در مورد اقدام سلیقه ای در درج نام شهردار تهران بر این یادبود تصریح کرد: درج نام شهردار یا اشاره بعنوان بسیجیان، با روح و تفکر بسیجی که فراری از شهرت و به دنبال گمنامی است، در تضاد و برای مدیران شهری در همه بخش ها مشخص است که “زاکانی” از این دست رفتارها نه تنها استقبال نمی کند بلکه بطور قطع دستور برخورد با این دست رفتارهای اشتباه را خواهد داد.

منبع: