زمان ثبت نام سفرهای نوروزی عراق و سوریه

به گزارش آبنما کار رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت نام سفرهای زیارتی نوروزی عراق و سوریه از ۳۰ بهمن ماه اطلاع داد.
به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، علی رضا رشیدیان با یادآوری اینکه اعزام زائرین ایرانی به سوریه از حدود یک ماه قبل به صورت محدود شروع شده که با اقبال متقاضیان هم روبرو شده است، اضافه کرد: در این زمان بیشتر از ۵۰۰ نفر از هموطنان عازم این سفر شده اند.
او ضمن اشاره به حمایت وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک ایران و سوریه در مسافرت اخیر به سوریه از ورود سایر شرکتهای هواپیمایی برای انتقال و بازگشت زائرین ایرانی، اظهار داشت: با عنایت به این مساعدت و قراردادهای جدیدی که با طرف سوری درباره حمل و نقل و اسکان بسته شده است، اصلاح و کاهش قیمت های این سفر مدنظر قرار گرفت.
رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در قراردادهای جدید اقامت سه شب به حدود ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و اقامت چهار شب به ۸ میلیون ۳۰۰ هزار تومان رسیده است که به ترتیب برای سفر سه شب اقامت ۹۹۸ هزار تومان و برای چهار شب بیشتر از یک میلیون تومان کاهش نرخ خواهیم داشت.
او تصریح کرد: این برنامه ریزی و اقدام با حفظ کیفیت و عرضه خدمات مطلوب و درخور شأن و منزلت زائرین انجام می شود.
رشیدیان اظهار داشت: این اصلاح قیمت در دور بعدی اعزام ها اجرایی می شود و زائرین با حفظ کیفیت و عرضه خدمات مطلوب و درخور شأن و در کمال امنیت، عزت، کرامت و سلامت عازم این سفر می شوند.
وی همینطور ضمن اشاره به پیش ثبت نام سفرهای سوریه، اظهار نمود: تابحال بیشتر از ۵ هزار نفر در این مرحله برای اعزام تا تاریخ ۲۵ اسفندماه نام نویسی کرده اند که این افراد برای ثبت نام نهایی به نزدیکترین دفتر زیارتی محل سکونت خود معرفی می گردند.
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: مرحله بعدی، پیش ثبت نام و نام نویسی برای اعزام های نوروزی سفرهای زیارتی سوریه و عتبات عالیان عراق است که مقرر شده از ۳۰ بهمن ماه آغاز شود و اطلاع رسانی لازم در اینباره و شرایط پیش ثبت نام و اعزام های نوروزی اعلام خواهد شد.
رشیدیان درباره ظرفیت پذیرش زائر برای سفرهای نوروزی عراق و سوریه اظهار داشت: از راه پیش ثبت نام به شکلی تعداد متقاضیان و ظرفیت سنجی های لازم انجام می شود و پس از مشخص شدن ظرفیت ها، نحوه اعزام و هزینه ها اعلام خواهد شد.
وی بیان نمود: تلاش بر آن است با تمهیدات اندیشیده شده، قیمت ها را در این بازه زمانی مدیریت کرده و افزایش نرخی نداشته باشیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با عنایت به قراردادهایی که با دولت های عراق و سوریه و دست اندرکاران ذی ربط برای اعزام زائرین بسته شده است، کشور متبوع وظیفه تأمین امنیت و حفظ عزت و کرامت زائرین را برعهده دارد و در مبحث سلامت هم با هماهنگی وزارت بهداشت و هلال احمر پروتکلهای در ارتباط با زیارت و اعزام زائرین، تهیه شده و آنرا در اختیار کشورهای مقصد قرار داده ایم. این پروتکل ها در همه زمینه ها شامل اعزام، تشرف به اماکن زیارتی، حمل و نقل، تغذیه، تدارکات، اسکان، بازگشت و… تعریف شده و امید است با رعایت این تمهیدات، مسأله خاصی پیش نیاید.
رئیس سازمان حج و زیارت درباره کارت واکسیناسیون کرونای زائرین هم اظهار داشت: تمام زائرین موظفند کارت واکسیناسیون خویش را از سامانه وزارت بهداشت دریافت و عرضه کنند، ضمن آن که داشتن تست منفی کرونا چه در زمان عزیمت و چه در زمان بازگشت الزامی است.
رشیدیان بر رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی از جانب متقاضیان تصریح کرد و اضافه کرد: تمام این افراد برای پیش ثبت نام و ثبت نام نهایی از سامانه های اعلام شده اقدام نمایند و از رجوع حضوری به شکل جدی پرهیز کنند.