شروع به کار ۲ نمایشگاه انفرادی نقاشی در خانه هنرمندان ایران

به گزارش آبنما کار نمایشگاه های نقاشی فراخوانی با آثاری از حامد صحیحی و تا آنجایی که پای دویدن هست با آثاری از پریسا شبانی در خانه هنرمندان ایران راه اندازی شد.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه نقاشی «فراخوانی» با آثاری از حامد صحیحی، عصر جمعه هشتم بهمن در گالری های زمستان و استاد ممیز این مجموعه راه اندازی شد.
حامد صحیحی اظهار داشت: تمام آثار این نمایشگاه، کارهای سال جاری من است که به دو گروه تقسیم می شوند. گروهی در رابطه با فضاهای باز بیرونی و گروه دیگر در ارتباط با فضای داخلی است. در هیچکدام از آثار، انسان را نمی بینیم اما تاثیر حضور انسان در تابلوها مشهود است.
وی افزود: وجه تمایز آثار نمایشگاه «فراخوانی» با دیگر مجموعه هایم بحث نور است. در این آثار بیشتر به نور، فصل، دما و موقعیت شبانه روز توجه کردم که بهترین تاثیر را در بیان مفهوم داشته باشد. این نمایشگاه در ستایش جهان اطراف ماست که از دید مختلفی در هر تابلو به زندگی نگاه شده است.
این نقاش درباره تاثیر کرونا بر آثار هنرمندان اظهار نمود: این بیماری سبب شد افراد زمان بیشتری را در خانه بمانند، در نتیجه کارهایشان درون گراتر شده است.
در این نمایشگاه ۲۸ اثر نقاشی با تکنیک های اکرلیک روی بوم و ترکیب مواد به معرض نمایش گذاشته شده است.
همچنین نمایشگاه نقاشی «تا آنجایی که پای دویدن هست» شامل ۲۸ اثر از پریسا شبانی در گالری های پاییز و استاد میرمیران خانه هنرمندان ایران راه اندازی شد.
پریسا شبانی درباره این نمایشگاه بیان نمود: برای من بحث حرکت در زندگی مهم می باشد و این نمایشگاه هم درباره زندگی است. در زندگی اتفاقاتی می افتد که از کنترل ما خارج است و باید با آن روبرو شویم. حرکت به مفهوم انجام کار و پیش رفتن است. تلاش کردم این انرژی و حرکت و جریان زندگی در کارها وجود داشته باشد.
وی افزود: آثار این نمایشگاه ۲ گروه هستند. گروهی از آثار جریان و شور حرکت الآنِ زندگی را نشان داده است و گروهی دیگر جریانی از خاطراتی که اتفاق افتاده و گذشته اند. تکنیک آثار ترکیب مواد روی بوم و استیل و آبستره است.
شبانی اظهار داشت: هدف من از برگزاری این نمایشگاه، بازنمایی زیبایی زندگی است. کرونا می تواند مصداقی از مبحث و عنوان این نمایشگاه باشد. کرونا جبری جهانی بود و ما به سمت مقابله، کنارآمدن و همزیستی با آن حرکت کردیم و این حرکت توأم با خلاقیت بوده است. کرونا در کنار تمام مشکلاتش برای سلامتی، از دست دادن آدم ها، تنهایی ها و … این امکان را داد تا هر کدام از ما از دریچه حرفه و ذهن خودمان، باردیگر به زندگی فکر نماییم.
علاقمندان می توانند جهت بازدید از این دو نمایشگاه تا ۱۸ بهمن، همه روزه (به غیر از شنبه ها) از ساعت ۱۵ به خانه هنرمندان ایران رجوع کنند.