ترخیص قره باغی از بیمارستان؛ وضعیت عمومی استاد اسفندیار قره باغی خوب است

آبنما کار: استاد اسفندیار قره باغی، هنرمند بنام آذربایجان شرقی در زمینه موسیقی و خواننده سرود آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو از بیمارستان مرخص شد.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، بنا بگفته مسؤول روابط عمومی بیمارستان ولیعصر (عج) تبریز، استاد قره باغی به سبب مشکلات قلبی در بیمارستان بستری شده بود که حالا وضعیت فعلی وی در حالت پایدار و خوب قرار دارد.
مائده حسن زاده اظهار داشت: استاد قره باغی به سبب نوسانات فشار خون در بیمارستان بستری شد.
مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت کشور نیز از استاد اسفندیار قره باغی عیادت کرد.
«عباس عظیمی» با حضور در بیمارستان از استاد اسفندیار قره باغی عیادت کرد و از نزدیک در روند جریان بیماری و درمان وی قرار گرفت.
اسفندیار قره باغی متولد اول بهمن ماه سال ۱۳۲۲ شمسی در شهر تبریز است.
قره باغی بعد از گذراندن دوره اول متوسطه در دبیرستان بدر تهران، به تبریز مراجعت کرد و از سال ۱۳۳۸ وارد هنرستان موسیقی شد؛ وی در خرداد ماه سال ۱۳۴۳ شمسی فارغ التحصیل و بعنوان معلم موسیقی در مدارس کرمانشاه به استخدام وزارت فرهنگ درآمد.
وی اواخر سال ۱۳۴۷ به تهران منتقل و در گروه اُپرای تهران مشغول شد و ضمن خوانندگی در گروه کُر اُپرای تهران، بعد از گذراندن تحصیلات لازم و بازگشت از ایتالیا، با عنوان سولیست باس اُپرای تهران، نقش های بسیاری را در اجراهای مختلف عهده دار شد.
وی ضمن این که گروههای کُر مدارس و چند گروه در دانشگاه را راه اندازی نمود، در گروه کُر فولکلوریک رادیو تلویزیون و گروه کُر ملّی به سرپرستی خانم «اِولین باغچه بان» فعالیت شایان توجهی داشت.
آشنایی او با سازهای ترومپت بعنوان ساز تخصّصی و ویلن و پیانو و تدریس این سازها و کوک پیانو نیز موجب تمایز این هنرمند از سایرین می باشد؛ قره باغی در دوران بعد از انقلاب، در سازمان صدا و سیما با واحد موسیقی همکاری کرد و در حوزه سرودسازی خصوصاً سرودهای دفاع مقدّس فعال شد.
از استاد اسفندیار قره باغی بعنوان صدای انقلاب یاد می کنند.

منبع: