کرونا رستوران ژاپنی را در اکسپو دبی تعطیل کرد

به گزارش آبنما کار یک رستوران در پاویون ژاپن بعنوان محل انتشار ویروس کرونا در نمایشگاه جهانی اکسپو دبی شناسایی و تعطیل شد.
به گزارش آبنما کار به نقل از عرب نیوز، وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام نمود که ۱۰ نفر از پرسنل رستوران سوشی «ساشیرو» در پاویون ژاپن به سویه جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند.
روزنامه آساشی ژاپن اطلاع داده برخی از افراد مبتلا به ویروس کرونا با حضور در این رستوران عامل انتشار ویروس بوده اند و این رستوران تا زمان حصول اطمینان از امنیت بسته خواهد شد اما پاویون ژاپن همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
رستوران ژاپنی ساشیرو اولین شعبه خود در خاورمیانه را در اکسپو دبی افتتاح کرده تا مهمانان این رویداد بین المللی را با فرهنگ غذای ژاپن آشنا کند. این رستوران مورد استقبال زیادی قرار گرفته و افراد برای ورود به رستوران باید بیشتر از یک ساعت منتظر بمانند.

اکسپو دبی واکسیناسیون و همینطور دوز تقویتی را برای همه کارکنان اماراتی و بین المللی اکسپو، داوطلبان، پیمانکاران و عرضه دهندگان خدمات الزامی کرده است. بازدیدکنندگان ۱۸ ساله و بالاتر باید یک نسخه از گواهی واکسیناسیون یا اگر واکسینه نشده اند، یک آزمایش PCR منفی را که در ۷۲ ساعت قبل انجام شده است عرضه کنند.
تابحال بیشتر از ۶ میلیون نفر به صورت حضوری از اکسپو دبی دیدن کرده اند و بنا بر اعلام دست اندر کاران این رویداد ۳۰ میلیون نفر هم به صورت مجازی از این نمایشگاه دیدن کرده اند.
همزمان با افزیش موارد مبتلا شدن به ویروس کرونا و شیوع سویه جدید این ویروس در امارت، برخی فعالیت ها در اکسپو دبی به حالت تعلیق درآمده اند و مراکز نمونه گیری تست PCR هم افزایش پیدا کرده است.

منبع: