با انتشار پیام تسلیت میلاد عرفانپور؛ تاریخ مراسم خاکسپاری پیکر مرحوم حیاتی مشخص شد

مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با انتشار پیام تسلیتی تاریخ مراسم خاکسپاری پیکر مرحوم وحید حیاتی هنرمند و کارشناس موسیقی را اعلام نمود.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی مرکز موسیقی حوزه هنری، در پی در گذشت وحید حیاتی از هنرمندان و پژوهشگران موسیقی ایرانی که طی سالهای اخیر در مرکز موسیقی حوزه هنری فعالیت می کرد، میلاد عرفان پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری طی پیامی در گذشت ایشان را تسلیت گفت.
متن پیام مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری به شرح زیر است؛
«انالله و انا الیه راجعون
نام آشنای وحید حیاتی و چهره خندان و به یادماندنی او از خاطره اهالی هنر به ویژه دلبستگان به موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی نخواهد رفت.
کلمه مرگ برای او که مرد دل زنده موسیقی بود کلمه ای غریب و باورناپذیر است اما چه نماییم که این کلمه حق است و گریزناپذیر.
حیاتی در کنار عزیزانی دیگر در زمینه هنری بیش از ۲۵ سال، در عرصه آموزش، کارشناسی و مدیریت برای حیات موسیقی اصیل کوشید و ثمره این کوشش برگزاری رویدادهای کم نظیر و شاخصی بود که تاهنوز، حافظه هنرمندان و علاقه مندان به هنر را می نوازد.
ان شاءالله این مرد خوش مرام و خوش خلق موسیقی با مولایش امیرالمومنین (ع) که سال ها نام او را برلب داشت محشور شود و در سایه غفران الهی، غرق آرامش باشد.»
وحید حیاتی از سال ۷۰ به فراگیری نوازندگی دف وتنبک نزد حسن آزاده فر پرداخت و سپس نزد مهرداد کریم خاوری در حوزه نوازندگی دف، فردین کریم خاوری و بابک مدرسی نوازندگی سه تار و محمد محرابی کلارینت به کسب تجربه پرداخت.
علاوه بر این، نظریه موسیقی را نیز نزد علی منتظری و امیر اسلامی فرا گرفته است. او علاوه بر تدریس کلارینت وسازهای کوبه ای به تدریس دف وتنبک در فرهنگسرای خاوران، حوزه هنری مرکز و شهر ری و همین طور آموزشگاه های موسیقی ستارگان و نفیر پرداخته است.
حیاتی داوری جشنواره های مختلفی را نیز در سوابق خود دارد و از سال ۷۷ در مرکز موسیقی حوزه هنری حضور داشت.
مراسم تشییع آن مرحوم ساعت ۹: ۳۰ بامداد روز سه شنبه ۱۱ آبان در زمینه هنری انجام می شود.