مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: جامعه به طنز فاخر و طنز نویسان نیاز دارد

آبنما کار: مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اشاره به این که طنز نویسان با بحران مخاطب مواجه نمی باشند، اظهار داشت: جامعه به طنز فاخر و طنز نویسان نیاز دارد.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، فیروز فاضلی عصر پنج شنبه در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره ملی «طنز پهلو» ضمن اشاره به نقش و جایگاه طنز، اظهار نمود: باید نگاه جدی به حوزه طنز و طنزپردازی شود.
وی با اشاره به اینکه فلسفه و جهان بینی طنز متفاوت می باشد، اضافه کرد: ما طنز شوخ طبع های بیانی می بینیم در صورتیکه طنز بعنوان یک دستگاه اندیشگاهی به حساب می آید و طنز نویس هم یک فیلسوف و دانشمند که به همه موضوعات عمیق نگاه می کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه ضمن اشاره به این که جامعه به طنز فاخر و طنز نویسان نیاز دارد، افزود: طنز نویس درستی و کاستی ها را می بیند و زباندانی است که بهتر از این ظرفیت استفاده می نماید.
وی در ادامه با اشاره به اینکه طنز نویسان با بحران مخاطب مواجه نمی باشند، خاطرنشان کرد: طنزنویسان مرزها را می شکنند که چنین چیزی در بین متفکران کمتر دیده می شود.
فاضلی ضمن اشاره به شخصیت «کیومرث صابری» معروف به گل آقا، افزود: وی یک فیلسوف بود که طنزهایش جامعه را هدایت می کرد طنز و طنز نویسی ریشه در ذات افراد دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم شناخت و درک درست از طنز، اظهار داشت: مسئول اجرایی باید بداند که جامعه به طنز نویس نیاز دارد چونکه راه را نشان داده است.

منبع: