شروع رالی خودرو های تاریخی

رالی ـ تور بیش از 130 خودرو کلاسیک و تاریخی در راه تهران ـ مازندران شروع شد.
به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این رالی به مدت سه روز از چهارشنبه ۲۱ مهرماه در راه تهران ـ مازندران شروع شد. میانگین سنی خودرو های شرکت کننده در این رالی حدود ۴۰ سال است و سال ساخت تعدادی از اتومبیل ها نیز به بالای ۶۰ سال قبل می رسد.
حسین اربابی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ در این زمینه اظهار داشت: این رالی که تا ۲۳ مهر ادامه خواهد داشت با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی، توسعه سفرهای مسؤولانه در دوران کرونا، شناسایی و صیانت از خودرو های تاریخی، معرفی این وسایل نقلیه بعنوان بخش ارزشمندی از میراث فرهنگی ـ صنعتی کشور به مردم و ترغیب مالکان خودرو ها برای دریافت پلاک تاریخی، درحال برگزاری است.

او با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در روز نخست با عبور و بازدید از مناطق گردشگری استانهای تهران، البرز و مازندران در نمک آبرود متوقف می شوند، اضافه کرد: ۳۰ دستگاه خودرو تاریخی روز پنجشنبه ۲۲ مهر همزمان با دومین روز از ساری حرکت کرده و به خودرو های شرکت کننده در این رالی ملحق می شوند تا گردهمایی بزرگ وسایل نقلیه تاریخی و کلاسیک در این شهر اجرا شود.
وی اظهار داشت: این رالی روز جمعه ۲۳ مهرماه با بازگشت خودرو های شرکت کننده از مازندارن به تهران، به کار خود اختتام خواهد داد.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به استقبال شرکت کنندگان و مردم از اینگونه رویدادها اشاره نمود و اضافه کرد: حضور بیش از ۱۳۰ دستگاه وسیله نقلیه تاریخی، کلاسیک و خاص در این رالی تور، نشان از تمایل بیش از پیش مالکان و صاحبان این نوع خودرو ها به عضویت در کلوپ های تخصصی و دریافت داوطلبانه پلاک تاریخی و بهره مندی از مزایای آن بعنوان ابزاری در راه صیانت و مراقبت بیشتر و بهتر از خودروهایشان دارد.