با اعلام بنیاد رودکی؛ تمدید مهلت ارسال آثار آهنگسازان ایرانی به ارکستر ملی

آبنما کار: شورای هنری ارکستر ملی ایران بعد از اختتام آذر، آثار دریافت شده در فراخوان آهنگسازان ایرانی را بررسی می کند.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، شورای هنری ارکستر ملی با انتشار اطلاعیه ای از تمدید مهلت ارسال آثار آهنگسازان ایرانی به این مجموعه آگاهی داد.
بر اساس اعلام بنیاد رودکی اردیبهشت امسال فراخوانی برای اجرای آثار آهنگسازان ایرانی در ارکستر ملی، توسط بنیاد رودکی منتشر گردید.
این بنیاد در نظر دارد با هدف شناسایی و پشتیبانی از آهنگسازان توانمند کشور، برخی از آثار این هنرمندان را انتخاب نموده و در برنامه سالانه ارکستر ملی ایران قرار دهد.
بر اساس فراخوان فوق، بنیاد رودکی بر آنست تا با پدید آوردن فرصت و امکان شناسایی آهنگسازان موسیقی ایرانی، نسبت به گردآوری آثار این آهنگسازان اقدام و بعد از انجام ارزیابی های تخصصی توسط شورای هنری ارکستر ملی ایران، منتخب آثار را توسط این ارکستر اجرا و به علاقه مندان تقدیم کند.
بر این مبنا فراخوان ارکستر ملی ایران برای اجرای آثار آهنگسازان ایرانی تهیه و بوسیله پایگاه اینترنتی بنیاد رودکی در اختیار عموم علاقه مندان قرار گرفته است و این امکان وجود دارد تا آهنگسازان، آثار خودرا تا اختتام آذر از این طریق ارسال نمایند این در حالیست که بعد از اختتام مهلت فوق کار بررسی آثار شروع می شود.
طبق مصوبه شورای هنری ارکستر ملی آثار ارسالی پس از این تاریخ، در سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار می گیرد.

منبع: