رایزنی ایران در مالدیو برای گردشگری

همزمان با اجلاس سازمان جهانی جهانگردی در مالدیو، معاون گردشگری ایران دیدارهایی را با دبیرکل این سازمان جهانی و وزیر گردشگری مالدیو داشت و درباره همکاریهای مشترک رایزنی کرد.
به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، علی اصغر شالبافیان در حاشیه برگزاری پانزدهمین برنامه آموزش اجرائی سیاست ها و استراتژی های گردشگری منطقه آسیا ـ اقیانوسیه، در دیدار با زوراب پولولیکاشویلی ـ دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ـ درباره اشتراک گذاری پروژه های کمک فنی این سازمان و برقراری باردیگر گردشگری در منطقه رایزنی کرد.
آموزش و سرمایه گذاری برای رساندن بازیابی قوی تر برای گردشگری، محور دیگر صحبت های معاون گردشگری کشورمان و دبیرکل سازمان جهانی گردشگری بود.
معاون گردشگری درباره دیگر محورهای مطرح شده در این دیدار، اظهار نمود: در این جلسه با زوراب پولولیکاشویلی درباره نحوه مدیریت پاندمی کرونا، راه اندازی باردیگر گردشگری، از سرگیری صدور ویزا برای توریستهای خارجی که قصد ورود به ایران را دارند، سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی و انجام واکسیناسیون فعالان گردشگری در ایران صحبت کردیم که دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز از کارهای ایران در مورد تقویت و توسعه صنعت گردشگری ابراز خرسندی کرد.
همکاری درباره برنامه های جاری همچون ارائه مشاوره و همکاریهای فنی، راه اندازی مرکز صنایع دستی و گردشگری، تاکید بر حضور ایران در نشست گردشگری روستایی در نوامبر امسال در مراکش، کمک مؤثر ایران در کمیته، تهیه و تدوین کد بین المللی و پشتیبانی از حقوق گردشگران از دیگر محورهای مورد بحث معاون گردشگری با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری بود که بر اهمیت برنامه های آموزشی و اجرائی در همکاریهای مشترک نیز تاکید شد.
شالبافیان همین طور اظهار داشت: دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در این جلسه، نقش ایران را در توسعه گردشگری منطقه اساسی و موثر خواند و بر ادامه حمایت ها از گردشگری ایران اصرار کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همین طور در جریان در مسافرت به مالدیو با وزیر گردشگری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
شالبافیان درباره دیدار با عبدالله معصوم وزیر گردشگری مالدیو نیز اظهار داشت: در این دیدار بر اهمیت توسعه گردشگری ایران باتوجه به تنوع جاذبه های گردشگری، روحیه میهمان نوازی ایرانیان و دارایی های ملموس و ناملموس توسعه گردشگری تاکید شد.
وی ادامه داد: نحوه مدیریت بحران ویروس کرونا در صنعت توریسم، واکسیناسیون عمومی، ساختار اداری توسعه گردشگری دو کشور، نحوه استفاده از تجربیات گردشگری ایران و مالدیو، چگونگی حضور مؤثر و مشارکت در تصمیم گیری های منطقه آسیا و اقیانوسیه از دیگر محورهای گفت و گو با وزیر گردشگری مالدیو بود.
معاون گردشگری همین طور تقویت همکاری ها با کشورهای مختلف برای توسعه و تقویت صنعت گردشگری را ضروری دانست و تصریح کرد: باتوجه به تلاش ها برای از سرگیری صدور روادید، تقویت روابط با کشورهای مختلف بمنظور جذب حداکثری توریستهای خارجی اهمیت بسیار زیادی دارد.
پانزدهمین برنامه آموزش اجرائی سیاست ها و استراتژی های گردشگری منطقه آسیااقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با موضوع «گردشگری داخلی بعنوان استراتژی بلندمدت گردشگری ملی و بین المللی» از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ مهرماه جاری برابر با ۵ تا ۸ اکتبر در کشور مالدیو درحال برگزاری است.