کشف خمره ساسانی در مبارکه

اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مبارکه از کشف یک خمره‌ی سفالی متعلق به دوره ساسانیان توسط حفاران بدون مجوز و ضبط آن توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی آگاهی داد.

ولی الله رهبری اظهار داشت: روز گذشته طی دریافت گزارشی از دوستداران میراث فرهنگی منطقه در خصوص حفاری غیرمجاز، یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان سریعا به محل اعزام شد.

وی افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان با همکاری نیروهای انتظامی مبارکه، حفاران بدون مجوز را دستگیر کردند و این مجرمان، بمنظور طی مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مبارکه، اضافه کرد: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان موفق شدند در عملیات دستگیری این حفاران غیرمجاز، یک خمره سفالی که متعلق به دوران ساسانیان بود را کشف و ضبط کنند.

به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، رهبری اشاره کرد: این خمره سفالی که در گذشته بمنظور نگهداری آذوقه استفاده می شده با همکاری شهرداری مبارکه به محل اداره میراث فرهنگی شهرستان منتقل شد و باتوجه به هماهنگی های انجام شده، طی روزهای آینده، برای مرمت و استواری بخشی به کارگاه تخصصی مرمت اشیاء اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تحویل داده می شود.