با هنرمندی امیرحسین رئوفی؛ دست نیکی به توران میرهادی تقدیم شد

امیرحسین رئوفی از نوازندگان موسیقی ایرانی با همراهی برخی از دانش آموزان مقطع ابتدایی یک موسسه آموزشی اثر دست نیکی را به توران میرهادی از پیشگامان ادبیات کودک و نوجوان ایران تقدیم کرد.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی پروژه، قطعه تصویری «دست نیکی» به نغمه پردازی و نوازندگی امیرحسین رئوفی با شعری از حکیم ابوالقاسم فردوسی و هم آواییِ تعدادی از دختران مقطع دبستان منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
این اثر یکی از آفرینش های اخیر امیرحسین رئوفی در حیطه موسیقی کودک با محوریت موسیقی ایرانی است که در دی ۱۳۹۷ به صورت زنده اجرا و ضبط شده است.
مؤلّف اثر در اینباره می نویسد: «در اهمیّت و جایگاه آموزش موسیقی ریشه دار و مناسب برای کودکان و نوجوانان در مدارس، همین بس که استاد علی نقی وزیری در بین انبوهی از کاستی هایِ موسیقایی آن روزگار، قریب هشتادوهشت سال پیش، به این حوزه ورودی مُجدّانه داشته و سرودهایی از پندهای فردوسی و سعدی برای مدارس تصنیف و منتشر نموده است. حال، ما آمدگانِ بعد از وی در این کرانهٔ زمان، خود بخوانیم حدیث مفصّل از این مُجمل… روزگاری کودکان این مرز و بوم در مدارس شان با موسیقی وزیری، شعر فردوسی و سعدی می خواندند امّا هَزار امروز هم آواز زاغ است و گل از بی رونقی ها خار باغ!
و چه حکیمانه گفت توران میرهادی که: فرهنگ این سرزمین به بچه ها منتقل نمی گردد، یعنی ما گنجینه های بزرگ اندیشه و دانش این سرزمین را نمی شناسیم و چون این شناخت نیست و در کتب درسی هم آنرا به بچه ها عرضه نمی دهند، خلأای بوجود می آید و این خلأ با چیزی پُر می شود که نباید… باری این قطعه با اندک بضاعت مؤلفش و با شور و شوق و نگاهِ پُرامیدِ دختران آینده ساز این سرزمین، پیش کشی است به ساحت بانو توران میرهادی، مادر ادبیات کودکان و نوجوانان ایران و بنیان گذار فرهنگ نامهٔ کودکان و نوجوانان ایران، به پاس وقف عمر گران مایه اش برای رشد و بالندگی کودکان این سرزمین.»
امیرحسین رئوفی نوازنده سنتور، آهنگساز و مدرّس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران و دانشگاه جامع علمی کاربردی است که پیشتر از وی هشت اثر به نامهای شور پرواز، یاد، بداهه نوازی ابوعطا، چشم هایش، هورآسای، بی تو، دشتی و نی نوا (کنسرت گروه سنتورنوازان تای) انتشار یافته و در دسترس عموم قرار گرفته است.

منبع: