احیای گردشگری اوکراین با گردشگران خاورمیانه

به گزارش آبنما کار با وجود تداوم محدودیت های مسافرتی ناشی از شیوع کرونا در اروپا، گردشگران خاورمیانه ای به منبع اصلی گردشگری اوکراین تبدیل گشته اند.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا و به نقل از فرانس۲۴، محدودیت های سفری همچنان در سرتاسر اروچا پابرجا می باشد و ازاین رو شهر «لویو» در اوکراین که معمولاً مقصد گردشگران اروپایی بود این روزها میزبان گردشگران خاورمیانه ای بویژه گردشگران عربستان سعودی شده و حضور این گروه از گردشگران سبب امیدواری اوکراین برای احیای صنعت صدمه دیده گردشگری شده است.
در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ شمار گردشگران اهل عربستان سعودی که از اوکراین بازدید کردند به رقم قابل توجه ۱۴۰۰۰ نفر رسید، این درحالی است که شمار گردشگران عربستانی در همین بازه زمانی سال قبل فقط ۳۵۰ نفر گزارش شده بود.
این اتفاق به دنبال سیاست های پذیرش بدون ویزا که در اوت سال قبل به اجرا گذاشته شد و همینطور به دنبال پروازهای مستقیم ارزانقیمت رخ داده است.
در سالهای گذشته «لویو» اغلب مقصد لهستانی ها، بلاروسی ها، ترک ها، آلمانی ها و بریتانیایی ها بوده است. به قول آژانس دولتی گردشگری اوکراین، سال قبل گردشگری در وضعیت سختی قرار داشت و تصمیم گیری گردشگران برای سفر به کشورها را به شدت تغییر داد.
این تغییرات سبب شده تا در اوکراین خیلی از فروشگاه های سوغاتی به نصب تابلوهای معرفی و آدرس به زبان عربی روی بیاورند.
هرچند شمار گردشگران عربستانی و بحرینی در اوکراین در طول تابستان افزایش پیدا کرده و گردشگری این کشور در حال رونق گرفتن است اما این روند سرعت پایینی دارد.