لزوم واکسینه بودن برای گردشگری ریودوژانیرو

آبنما کار: حضور در اماکن عمومی و نقاط گردشگری محبوب شهر «ریودوژانیرو» فقط با ارائه مدرک واکسینه بودن دربرابر ویروس کرونا امکان پذیر خواهد بود.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه مقامات «ریودوژانیرو»، پایتخت برزیل اعلام نمودند حضور در اماکن عمومی همچون سالن های سینما و استادیوم ها و همین طور ورود به مقاصد گردشگری مهمی همچون محوطه مجسمه مسیح (ع) و کوهستان «شوگر لوف» فقط با ارائه مدرک واکسینه بودن دربرابر ویروس کرونا مجاز خواهد بود.
باتوجه به اظهارات شهردار «ریودوژانیرو» در یک کنفرانس خبری، از یکم سپتامبر، مردم در پایتخت برزیل باید برای ورود به مکان هایی همچون موزه ها، باشگاه ها، سالن های نمایش و مراکز کنفرانس نوعی گواهی سلامت را ارائه نمایند.
این مقررات رستوران ها و مراکز خرید را شامل نمی گردد.
بگفته شهردار این شهر بازدیدکنندگان خارجی می توانند برای حضور در این مکان ها از گواهی سلامت بین المللی استفاده کنند.
ریودوژانیرو که ۶.۸ میلیون نفر جمعیت دارد و برای سواحل زیبا و چشم اندازهای تماشایی شهرت دارد، بتازگی به سبب همه گیری نوع دلتای ویروس کرونا شاهد افزایش شمار مبتلایان به این ویروس بوده است.
تا حالا درمجموع ۳۰هزار مورد مرگ بر اثر مبتلاشدن به ویروس کرونا در این شهر به ثبت رسیده است.
حدود ۸۷ درصد از ساکنان بالای ۱۲ سال این شهر دست کم یک دُز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۴۲ درصد نیز بطور کامل واکسینه شده اند.
شهردار «ریودوژانیرو» می گوید قسمتی از عملی کردن این تصمیم جدید برای تشویق مردم به واکسینه شدن بوده است.

منبع: