شریعتی در موافقت با وزیر پیشنهادی ارشاد: وزیر پیشنهادی ارشاد اشراف بر حوزه فرهنگ دارد

به گزارش آبنما کار نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی ارشاد به سبب تحصیل در رشته های در رابطه با حوزه فرهنگ، روی موضوعات این حوزه و همین طور مباحث شرعی و دینی کاملاً اشراف دارد.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، عفت شریعتی در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه ۲ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: انقلاب ما، انقلاب فرهنگی است و باید فرهنگ اسلام راستین را در جهان اسلام گسترش داد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی تعیین کننده در تمدن نوین جهان اسلام خواهد داشت و با فرهنگ اسلامی می توان همه موانع را پشت سر گذاشت.
وی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال تعیین تکلیف وضعیت مدیریتی بخش فرهنگی کشور است و این مسئله نشان دهنده آنست که وی یکی از اشکالات اساسی دستگاه های فرهنگی در خصوص تعدد مراکز تصمیم گیر در این عرصه را احصاء کرده و برنامه هایی برای حل این مشکل دارد.
نماینده مردم زرند در مجلس اشاره کرد: اسماعیلی چهره ای محبوب در بین جوانان انقلابی و خوشنام در بین رسانه های مکتوب و تصویری است.
شریعتی با اشاره به این که ارتقاء جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم همچون برنامه های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار داشت: اسماعیلی به سبب تحصیل در رشته های در رابطه با حوزه فرهنگ، روی موضوعات این حوزه و همین طور مباحث شرعی و دینی کاملاً اشراف دارد و بطور قطع می تواند عملکرد قابل قبولی در این حوزه از خود بجای بگذارد.
وی افزود: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه جدی در زمینه اقتصاد فرهنگ دارد که یکی از آنها، خودکفایی در زمینه لوازم و ابزارآلات فرهنگی است.
شریعتی خطاب به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: درخواست ما این است که اقداماتی صورت گیرد تا فرهنگ و مشاغل فرهنگی از اقتدار لازم در کشور برخوردار شوند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فضای معرفتی جامعه را تقویت کند.

منبع: