به خوانندگی محسن مُستَکین؛ دیدنی های دزفول شنیدنی شد

به گزارش آبنما کار آلبوم موسیقی ماه در کشو در چارچوب یک اثر پژوهشی درباره موسیقی فولکلور منطقه دزفول استان خوزستان با هنرمندی محسن مستکین پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، «ماه در کشو» عنوان یکی از تازه ترین آثار انتشار یافته در بازار موسیقی است که به هنرمندی محسن مستکین پژوهشگر و خواننده در دسترس شنوندگان قرار گرفته است.
این اثر با پژوهش در موسیقی فولکلور دزفول تلاش نموده تا فصل مشترکی میان عواطف و مشترکات ریتمیک و ملودیک این موسیقی و برخی دیگر از سبک های موسیقی جهان بیابد. بدین سبب آنچه در این آلبوم شنیده می شود خصوصیات چندین استایل موسیقی را دربر دارد که با هم نشینی با کلام دزفولی و اجرای مقام های آوازی دزفولی نظیر «مارضویی»، «درفیلی» و «کت را» به گوش مخاطب می رسد.

محسن مستکین خواننده آلبوم با انتشار متنی درباره این مجموعه موسیقایی نوشته است: آلبوم «ماه در کشو» دربردارنده عواطف و احساسات و بستری است که از کودکی تا بزرگسالی مرا معنا می کند. نغمه هایی که برای من نه فقط ملودی های جذاب موطنم بلکه فرازهایی مهم از هویت عاطفی و قومی من هستند. یافتن وجه مشترک میان این نغمه ها و آنچه در موسیقی غربی خوشایند ما بود، فصل جذاب و اعجاب انگیز کار برای این مجموعه بود که دانش و تسلط کورش بهراد و نظرات و ایده های مهرداد بهراد در پروسه دو ساله تولید به این جذابیت ها می افزود. حال بعد از تلاش دو سال خرسندم که کلام بی نظیر ابراهیم نصراللهی و فعالیت همه گروه و دست اندرکاران، رضایتی عمیق برای ما ارمغان آورده است. امیدوارم که این احساس خرسندی و رضایت به شما هم انتقال پیدا کند.

«سرآغاز»، «خورشید یلدا (مارش)»، «کَترا»، «ماه و پلنگ»، «ماه در کشو»، «چتربارانی که نیست»، «ماه ماهی»، «گره»، «بط مرمری» عنوان قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.
ابراهیم نصرالهی کلام، محسن مستکین آواز، کورش بهراد آهنگساز – تنظیم کننده – نوازنده پیانو – نوازنده ملودیکا – سینتی سایزر- طراحی باس – نوازنده درامز و اصوات الکترونیک، مهرداد بهراد نوازنده گیتار الکتریک، رشید عزیزی نوازنده تار، مصطفی زاهد نوازنده کمانچه، نجمه باوی و کوروش بهراد آواگران، کیومرث بهراد – ابراهیم نصراللهی و مهراد بهراد مشاوران هنری پروژه، سیامک پناهی طراخ گرافیک، سیامک پناهی و آرمان شایان عکاسان آلبوم، میثم خالدیان عکاس پرتره هنرمند و عبدالکریم نوایی پور تهیه کننده عوامل اجرائی این آلبوم را می سازند.
محسن مستکین خواننده، نوازنده گیتار و بازیگر از هنرمندان اهل دزفول است. او موسیقی را ابتدا با ساز گیتار نزد هنرمندانی چون فرزاد دانشمند و رضا علیخانی آغاز کرد و در سالهای ۸۲ تا ۹۴ به تدریس نوازندگی گیتار پرداخت. این هنرمند در سال ۱۳۹۰ بود که به شکل تخصصی خوانندگی را دنبال کرد و دست به تجربه های جدید موسیقایی خود در این حوزه زد.

وی از اواخر سال ۹۷ به دنبال عملی کردن دغدغه های همیشگی خود که تولید یک آلبوم موسیقی فیوژن به زبان دزفولی بود با کورش بهراد از هنرمندان عرصه موسیقی آشنا شد. حاصل این آشنایی هم آلبومی به نام «ماه در کشو» با اشعاری از ابراهیم نصراللهی است که بعد از دو سال فعالیت این هنرمند در تابستان ۱۴۰۰ انتشار یافته است.

منبع: