استاندار یزد تاکید کرد: ثبت جهانی، فرصتی برای رونق اقتصادی و توسعه گردشگری یزد

یزد استاندار یزد رونق اقتصادی بر بستر بافت تاریخی و توسعه گردشگری و صنایع دستی را از فرصت های ثبت جهانی بافت تاریخی یزد دانست و اظهار داشت: این بستر آماده می تواند قسمتی از مشکل اشتغال جوانان یزدی خصوصا فارغ التحصیلان را با رونق اقتصادی برطرف کند.
«محمدعلی طالبی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ضمن تبریک سالگرد ثبت یزد در لیست آثار جهانی یونسکو اظهار نمود: در چنین روزی جهان به احترام میراث تاریخی یزد ایستاد و پهنه گسترده بافت تاریخی یزد در لیست آثار جهانی یونسکو ثبت گردید و ایران به داشتن چنین جایگاهی در سطح جهان، بالید.
وی با اشاره به اینکه یزد میراث فرهنگ و تمدن مردم این دیار در طول تاریخ است، اظهار داشت: ثبت جهانی یزد یکی از دستاوردهای مهم این دیار کویری در ضمن دهه گذشته محسوب می‎شود که چشم اندازی متکی به توسعه پایدار را به روی یزد گشود.
استاندار یزد با اشاره به رشد فاکتورهای گوناگون اشاره کرد: بعد از ثبت جهانی یزد شاهد رشد سرمایه گذاری در صنعت گردشگری و رونق کسب و کارهای وابسته خصوصا صنایع دستی بودیم علاوه بر آن، افزایش تخت های اقامتی به بالای دوبرابر، رونق انواع گردشگری و تنوع بخشی در این عرصه، توسعه سایر زیرساخت ها و افتتاح طرح های گوناگون گردشگری در یزد خصوصا در دولت دوازدهم از دستاوردهای ثبت جهانی برای این استان بوده است.
وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار شهری و تعامل بین دستگاهی و محول شدن مسئولیت در قبال این میراث جهانی نیز به دنبال ثبت جهانی یزد اتفاق افتاد، اظهار داشت: امروز همه دستگاهها دارای تعاملی نسبت به این میراث باارزش هستند که البته هنوز به فرصت بیشتری برای تبیین مسئولیت ها و انجام کامل آنها نیاز دارند اما آنچه مسلم است، چشم انداز توسعه یزد بر پایه حفظ بافت تاریخی و این میراث جهانی است.
طالبی رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بر بستر بافت تاریخی و توسعه گردشگری و صنایع دستی را از فرصت های ثبت جهانی دانست و اظهار داشت: این بستر آماده می تواند قسمتی از مشکل اشتغال جوانان یزدی خصوصا فارغ التحصیلان را با رونق اقتصادی برطرف کند و فرصتی پیش روی آینده یزد باشد.
استاندار یزد با اشاره به اینکه حفظ فرهنگ اصیل مردم یزد باید مورد توجه جدی و از برنامه های استان باشد، اظهار داشت: این فرصت در صورتیکه به درستی مدیریت نشود می تواند تهدیدی برای یزد باشد پس باید با جدیت ظرفیت های ثبت جهانی یزد را به فرصتی اقتصادی و فرهنگی تبدیل کرد.
وی در آخر اشاره کرد: ثبت جهانی یزد فرصتی بود که با اهتمام افراد زیادی در اختیار یزد قرار گرفته و باید از آن حداکثر بهره برداری را داشته باشیم و نگذاریم با سهل انگاری و کوتاهی هایمان، یزد هیچ گاه مزه تلخ خروج از لیست جهانی یونسکو را تجربه کند.