توسط صندوق اعتباری هنر؛ نحوه محاسبه حق بیمه پرداختی هنرمندان

صندوق اعتباری هنر با انتشار اطلاعیه ای توضیحاتی را در ارتباط با نحوه پرداخت حق بیمه و سرانه درمان تامین اجتماعی فصل بهار ارائه نمود.

به گزارش آبنما کار به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، صندوق اعتباری هنر با انتشار اطلاعیه ای توضیحاتی را در ارتباط با نحوه محاسبه و پرداخت حق بیمه و سرانه درمان تامین اجتماعی فصل بهار ارائه کرد.
در اطلاعیه صندوق اعتباری هنر آمده است:
«علیرغم تنگنای مالی و بودجه ای، سعی کردیم در این مرحله با واریز ۱۱۵ میلیاردریال به حساب ۳۹ هزار و ۳۶۱ نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر، به قولی که داده ایم عمل نماییم.
در پاسخ به پرسش بیمه شدگان اعلام می شود: مبنای محاسبه حق بیمه پرداختی از طرف صندوق تابع نوع نرخ بیمه (۱۸، ۱۴و ۱۲ درصد) و اطلاعیه اخیر سازمان تامین اجتماعی در خصوص حذف ضریب ۲۰ درصد از فرمول محاسبه حق بیمه بوده که به حساب بیمه شدگان محترم پرداخت شده است. بدیهی است اضافه پرداختی اعضا به سازمان تامین اجتماعی بر طبق برنامه ریزی این سازمان به حساب بستانکاری پرداخت کنندگان منظور خواهد شد.»
بنابر اطلاعیه اخیر سازمان تامین اجتماعی، نرخ سرانه درمان در سال ۱۴۰۰ معادل۷۱۶ هزار ریال به ازای هر نفر در ماه تعیین شده است که برابر با فهرست دریافتی از سازمان به حساب بیمه شدگان بابت فروردین توسط صندوق واریز شد.

منبع: