وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: حیران آستارا می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل گردد

از گیلان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: حیران آستارا باتوجه به ظرفیت های بی شماری که دارد و سرمایه گذاری های صورت گرفته، می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل گردد.
علی اصغر مونسان، بعد از آیین افتتاح همزمان ۵۲۶ پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که به شکل تجمیعی در دهکده توریستی و گردشگری حیران بندر مرزی آستارا برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار نمود: پکیج بزرگی از پروژه های میراث فرهنگی آماده شده بود که امروز با حضور رییس جمهور بوسیله ویدئوکنفرانس راه اندازی شد.
وی با اعلان اینکه برای این پروژه ها در مجموع سرمایه گذاری ۲۵۳۷ میلیارد تومان انجام شده است، افزود: این پروژه ها در استانهای گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، اردبیل و سایر استانهای کشور است.
وی با اشاره به این که در دولت تدبیر و امید شاهد رشد و توسعه حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده ایم، اضافه کرد: در سال ۹۸ و پیش از شروع شیوع کرونا، ورود ۸ میلیون و ۸۶۰ هزار توریست خارجی به کشور را داشتیم که این رقم در ابتدای دولت تدبیر و امید ۴ میلیون ۶۰۰ هزار نفر بوده است.
وی افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید ۲۱۹ هزار تخت اقامتی را در سراسر کشور داشتیم که این رقم به ۴۶۰ هزار تخت بالا رفته است.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگر سخنان خود به تنوع محصولات گردشگری کشور اشاره نمود و اظهار داشت: گردشگری در ایران دیگر متکی به پکیج های تاریخی و فرهنگی نیست و اکنون طبیعت گردی و اکوتوریسم رواج پیدا کرده است و در کنار آنها گردشگری کشاورزی، منابع آبی و معدنی نیز رشد خوبی دارد.
وی با تاکید بر این که تلاش نموده ایم از همه توان کشور در حوزه های گردشگری استفاده نمائیم، اشاره کرد: گیلان یکی از استانهای مهم کشور با ظرفیت های تاریخی، گردشگری، طبیعی و کشاورزی است.
وی توضیح داد: منطقه “حیران” در شهرستان مرزی بندر آستارا از مناطقی است که به آن اعتقاد دارم می تواند به کانون گردشگری کشور تبدیل گردد.
وی با اشاره به این که اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری این منطقه افتاده است، اشاره کرد: با همکاری استانهای گیلان و اردبیل می توانیم آینده بهتری را در این منطقه برای توسعه ظرفیت های گردشگری رقم بزنیم.
مونسان، با اعلان اینکه روستای “حیران” به لحاظ طبیعی و محیطی بی نظیر است، تصریح کرد: در اقصی نقاط جهان و کشور کمتر منطقه ای با چنین خاصیت هایی داریم و باید به روی توسعه آن تلاش نماییم.
وی با تاکید بر این که همین هتل پنج ستاره نقش بسیار زیادی را در افزایش ظرفیت های گردشگری منطقه دارد، اضافه کرد: تلاش می نماییم تا تورهای گردشگری کشور را که مشتاق حضور در طبیعت هستند به سمت این منطقه هدایت نماییم.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که در گیلان امروز حدود ۲۵۰ پروژه در حال اجرا می باشد، اشاره کرد: با بهره برداری از آنها ۱۱ هزار و ۶۰۰ تخت جدید به مجموعه تخت های اقامتی استان افزوده خواهد شد و رقم گذشته را به ۳۹ هزار تخت می افزاید که جهش خوبی دراین زمینه است.