در قالب موسیقی متن یک سریال؛ آلبوم موسیقی آن سوی مرزها منتشر گردید

آلبوم موسیقی متن سریال تلاطم به کارگردانی وحید بیطرفان و آهنگسازی دانیال شهرتی با عنوان آن سوی مرزها پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش آبنما کار به نقل از مهر، آلبوم موسیقی متن سریال «تلاطم» به آهنگسازی دانیال شهرتی با عنوان «آن سوی مرزها» در چارچوب ۱۰ قطعه منتشر گردید.
«تلاطم»، «آن سوی مرزها»، «سوز عشق»، «کنارم بمان»، «اندوه»، «گریه نکن»، «خداحافظ مادر»، «نبرد»، «راز» و «شورش» نام قطعات این آلبوم هستند که دانیال شهرتی (آهنگساز، نوازنده و خواننده) نواختن پیانو، فلوت و دف را در آنها بر عهده داشته و آناهیتا ایزدی پارسا بعنوان نوازنده ویولنسل و فرژام فلکی بعنوان نوازنده ویولن، ویولن آلتو و کمانچه با وی همکاری داشته اند. همینطور اجرای آوا در این قطعات بر عهده محمدمهدی شاطر حسینی (شویراد) بوده است.
دانیال شهرتی درباره آلبوم «آن سوی مرزها» توضیح داد: من و کارگردان این سریال تلاش کردیم برای آن موسیقی بسازیم که دارای شخصیت باشد تا خاص و منحصر به فرد و دور از تکرار به گوش برسد. تیتراژ ابتدایی سریال، موسیقی بی کلام ست و گویای فضای داستان و صحنه های پر تلاطم و در عین حال احساسی آن بود. همینطور چند موتیف داخل سریال داشتیم که هر کدام به تنهایی یک تک قطعه خوب محسوب می شوند.
وی اضافه کرد: بی گمان یکی از اصلی ترین اجزای یک فیلم یا سریال، موسیقی آن است که می تواند تاثیرگذاری صحنه ها را در آن دوچندان کند. حتی در معدود فیلم هایی که در آن از هیچ نوع موسیقی استفاده نشده، خود فیلمنامه دارای یک نوع ریتم و موسیقی است که مخاطب را جذب می کند.
این هنرمند در انتها با گلایه از اتفاقات زمان پخش «تلاطم» در سال ۹۸ اظهار داشت: قرار بود این سریال هفت قسمتی که البته در نهایت در سیزده قسمت روی آنتن رفت به کارگردانی وحید بیطرفان و تهیه کنندگی کرامت پورشهسواری که بازیگران به نامی همچون مجید واشقانی، زهرا اویسی، بیتا خردمند، شیوا خسرومهر، حشمت آرمیده، جلیل فرجاد، زهرا سعیدی، محمود مقامی، ساغر عزیزی و مهوش صبر کن هم در آن ایفای نقش می کردند، بعد از اتمام مراحل تدوین از شبکه سوم پخش شود اما به علل نامعلوم بعد از گذشت سه سال، به ناگاه از شبکه پنجم آن هم بدون اطلاع رسانی درست پخش گردید و این مورد حتی به دیده شدن خود سریال هم ضربه زد اما همین اتفاق، سبب شد با همکاری موسسه فرهنگی هنری «سرزمین مهر و ماه تهران» موسیقی متن آنرا در چارچوب آلبومی مستقل به علاقه مندان عرضه کنم.
دانیال شهرتی که ابتدا با آلبوم «آموروسو» در عرصه خوانندگی پا گذاشت، آلبوم با کلام «امشب» را هم در کارنامه هنری خود دارد. همینطور آلبوم های «قو و دریا» و «پاییز بدون تکرار» برای پیانو دیگر آثاری هستند که در کارنامه هنری این هنرمند به چشم می خورند.

منبع: