گسترش محدودیت های سفر هوایی در پرتغال

پرتغال محدودیت های سفر هوایی را که ممنوعیت سفرهای غیرضروری از کشورهایی با آمار بالای مبتلاشدن به کرونا را شامل می شود تمدید می کند.
به گزارش آبنما کار به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، پرتغال محدودیت های پروازهای غیرضروری از کشورهایی را که آمار بالای مبتلاشدن به کرونا را به ثبت رسانده اند تا ۱۶ «می» تمدید و هند را نیز به سبب افزایش شمار مبتلایان به لیست این کشورها اضافه می کند.
بر طبق این محدودیت سفری، مسافران کشورهایی همچون آفریقای جنوبی، برزیل، فرانسه و هلند فقط درصورتی که دلیل موجهی همچون سفر مربوط به کسب وکار یا درمان داشته باشند می توانند وارد پرتغال شوند.
با این وجود مسافران ورودی به پرتغال باید ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.
اضافه کردن هند به این لیست یعنی پرتغال نیز به جمع سایر کشورهایی که محدودیت های سفری برای هند وضع کرده اند پیوسته است. روز شنبه اسپانیا هم اعلام نموده بود مسافرانی که از هند به این کشور سفر می کنند باید برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ۱۰ روز در قرنطینه بمانند.
مقام های پرتغال همین طور اعلام نموده اند پرواز از اسپانیا و آلمان به این کشور فقط برای دلیلهای ضروری امکان پذیر خواهد بود.
خبر تمدید و گسترش محدودیت های سفرهای هوایی پرتغال درست در روزی اعلام گردید که بخش زیادی از این کشور مرحله پایانی کاهش محدودیت های ناشی از کرونا را آغاز نموده است.
با کاهش قابل توجه شمار مبتلاشدن به ویروس در پرتغال، روند کاهش محدودیت های قرنطینه از اواسط مارس شروع شد. مدرسه ها، رستوران ها، کافه ها، موزه ها، مراکز خرید و تعدادی دیگر از مکان های غیرضروری با پروتکلهای سختگیرانه شروع به کار کرده اند.