مدیرکل ارشاد گیلان: عکاسی هنر خاطره سازی است

به گزارش آبنما کار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اشاره به اینکه عکاسان هنرمندان خاطره سازی هستند که هیچگاه از خاطر مردم پاک نمی شوند، اظهار داشت: مرحوم دروی پور از یاد مردم گیلان نخواهد رفت.

فیروز فاضلی در گفتگو با خبرنگار مهر با تسلیت درگذشت ابراهیم دروی پور عکاس سرشناس گیلانی اظهار نمود: جلوه های هنر عکاسی می تواند خاطراتی را ثبت کند که تا دهه های متمادی این خاطرات در اذهان ثبت می شوند.
وی با اشاره به اینکه عکاسی یعنی هنر خوب دیدن که در آن باید به قول سهراب سپهری چشم ها را شست و جور دیگر باید، خاطرنشان کرد: همیشه صحنه های اعجاب انگیز در اطراف ما نهفته است که تنها از زاویه دید عکاسان هنرمند و حرفه ای قابل مشاهده و ثبت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: زنده یاد ابراهیم دروی پور با بیشتر از چند دهه فعالیت و هنرنمایی در زمینه عکاسی برای خیلی از گیلانی ها و حتی مردم سراسر کشور تصاویری را در آتلیه خود به ثبت رسانده که حالا با دیدن آن عکس ها خاطرات آن روزهای افراد زنده می شود.
وی اضافه کرد: ابراهیم دِروی پور عکاس و هنرمند با سابقه گیلانی در فروردین سال ۱۳۱۸ در محله شاه کوچه بندرانزلی متولد و بعد از آغاز عکاسی در انزلی برای ادامه تحصیل عازم تهران و سپس شهر کلن آلمان شد.
فاضلی ضمن اشاره به اینکه این هنرمند فقید گیلانی پس از چند سال کار در زادگاهش به رشت عزیمت کرده و در خیابان علم الهدی رشت آتلیه عکاسی برای خود راه اندازی نمود، اضافه کرد: مرحوم دروی پور سابقه چند دهه عکاسی را در کارنامه هنری خود دارد.
وی همینطور به نصب مجسمه این هنرمند گیلانی در زمان حیاتش بعنوان نماد عکاسان آتلیه ای در پیاده راه فرهنگی رشت هم اشاره نمود و اظهار داشت: مرحوم دروی پور یکی از شناخته شده ترین عکاسی های رشت را داشت که خیلی از رشتوندان از وی و عکاسی او خاطره دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اشاره به اینکه سال قبل اولین جشنواره میراث ناملموس (چالش فیلمسازی در ۷۲ ساعت) در استان هم برگزار شد، اضافه کرد: عکاسی دروی پور با عنایت به قدمت و سابقه آن یکی از موضوعات ساخت مستند در این جشنواره بود.

لازم به ذکر است، مرحوم ابراهیم دروی پور ۱۸ فروردین سال جاری دارفانی را وداع گفت و در گلزاری شهدای انزلی در جوار فرزند شهیدش «آذرخش دروی پور» به خاک سپرده شد.

منبع: